Upphandlare till Micasa Fastigheter

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Vi står inför en spännande utveckling då Micasa Fastigheter fått i uppdrag att bygga ett flertal nya vård- och omsorgsboenden de kommande åren.

Om oss

Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla situationen för människor som behöver stöd och omsorg i sitt boende. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista.

Arbetsuppgifter

Som upphandlare hos oss kommer du att vara ett internt expertstöd som jobbar nära verksamheten. Huvudfokus blir att operativt driva upphandlingar enligt LOU men även strategisk jobba med avtalsfrågor samt uppföljning.

Micasa är en beställarorganisation och alla upphandlingar som genomförs får en stor inverkan på kvaliteten i verksamheten samt slutleveransen mot våra hyresgäster. Upphandlingarna drivs i projektform vilket innebär att du kommer leda och/eller delta i respektive upphandlings projektgrupp. Vi söker en engagerad och ansvarsfull medarbetare till vår grupp. Vi vill ha kul på vägen och verkar för att skapa en arbetsmiljö och en upphandlingsprocess där trygghet och enkelhet är i fokus.

Som upphandlare tillhör du ekonomiavdelningen och arbetar på inköpsenheten. Tillsammans med dina kollegor ansvarar inköp för att Micasas vid inköp och upphandling har tillgång till avtal för de varor, konsult- och entreprenadtjänster som krävs för att bolaget ska kunna utföra sitt uppdrag. Vi är i dagsläget en inköpschef och tre upphandlare. Som upphandlare rapporterar du till inköpschef.

I rollen ansvarar du för att planera, driva och genomföra egna upphandlingar i samråd med interna beställare. Du kommer även att:

  • parallellt driva flera upphandlingar/förnyade konkurrensutsättningar etc.
  • aktivt delta i enhetens arbete med att identifiera, utveckla och implementera effektiva upphandlings- och inköpsprocesser
  • delta som stöd/resurs i kollegornas pågående upphandlingar
  • ha en dialog med och skapa ett mervärde för våra leverantörer. De ska se Micasa som en värdefull kund
  • säkerställa att konkurrensen utnyttjas på ett affärsmässigt sätt och så att varor och tjänster köps in kostnadseffektivt, till rätt kvalitet och med minsta möjliga miljöpåverkan
  • säkerställa att uppföljning sker av ställda krav inom miljö, socialt ansvarstagande, arbetsrätt, GDPR och avtalstrohet
  • följa utvecklingen inom inköpsområdet och bevaka rättsutvecklingen
  • utbilda och informera bolagets anställda.

Kvalifikationer

  • Vi tror att det finns flera vägar in i denna roll och ser att du som söker har studerat jurist-/ekonomutbildning, YH-utbildning inom offentlig upphandling eller liknande. Du kan även ha motsvarande kunskap om upphandling och/eller bygg-/driftentreprenader förvärvad genom arbetslivserfarenhet.
  • Du har minst fyra års arbetserfarenhet från liknande roll.
  • Du har självständigt genomfört upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar enligt LOU.
  • Du har god kunskap om direktupphandlingar samt avrop från centrala ramavtal.
  • Du har goda kunskaper i Office-paketet.
  • Du är flytande i svenska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har

  • kunskap om AMA-AF, AFF, AB, ABT och ABK och dess tillämpningar
  • erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen.

Personliga egenskaper

Du ska kunna ansvara för många olika projekt samtidigt och snabbt kunna skifta fokus, och behöver därför vara strukturerad i ditt arbete och ha en förmåga att prioritera. Eftersom rollen är en intern stödfunktion behöver du vara serviceorienterad och en bra kommunikatör med god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Du är också lösningsorienterad, självgående och har en positiv attityd till förändring.

Ansökan

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Örjan Rosvall inköpschef, orjan.rosvall@micasa.se eller Teresa Kärrström, HR-generalist, teresa.karrstrom@micasa.se. Du kan också kontakta oss via info@micasa.se.

Övrigt

Micasa Fastigheter äger och förvaltar ca 115 fastigheter som omfattar drygt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är ca 1 miljard kronor. Våra miljö- och energiledningssystem är certifierade enligt ISO 14001 och 50001. Micasa Fastigheters värdegrund bygger på engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. De fyra ledorden ska ses som ett förhållningssätt som genomsyrar alla områden och allt vi gör inom ramen för vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på vår hemsida eller besök oss på Facebook.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Anställningens omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Antal lediga befattningar: 1

Sysselsättningsgrad: 100%

Ort: Stockholm

Referensnummer: 2021/3910

Sista ansökningsdag: 2021-07-14

Utbildningskrav: Högskola/universitet

Kontakt

Örjan Rosvall, rekryterande chef, 08 508 360 08

Teresa Kärrström, HR, 08 508 360 49

Facklig företrädare

Michael Ekfeldt, Vision, 08 508 360 00

Anne Tawastman, SACO, 08 508 360 00

 


Sista ansökningsdag: 2021-07-14

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb