Upphandlare till Sundsvalls kommun

Om arbetsplatsen

Sundsvalls kommuns gemensamma vision ”Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla” vilar på tre värdeord – mod, öppenhet och helhetssyn.

Sundsvall är inne i ett spännande skede. Flera projekt pågår för att utveckla staden och organisationen med nya verksamheter och kommunikationer. Sundsvall växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva. Du vill framåt. Det vill vi med. Sundsvall är staden mellan bergen, vid havet, älvarna och skogarna. Här är nära till allt med naturen inpå knuten samtidigt som vi har ett av Sveriges populäraste köpcentrum.

Varje dag arbetar vi på kommunen för att sundsvallsborna ska få bästa möjliga service och en positiv livsmiljö. Hos oss jobbar lärare, ingenjörer, IT-strateger, undersköterskor, ekonomer och många andra viktiga yrkesgrupper. Vi jobbar hårt för ökad konkurrenskraft i takt med att omvärlden och samhället förändras.

Inköpsenheten genomför upphandlingar av entreprenader, varor och tjänster på uppdrag av Sundsvalls kommuns olika verksamheter i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU). Ett nytt spännande uppdrag är att inköpsenheten i Sundsvalls kommun genomför upphandlingar på uppdrag av Timrå kommun. Enheten arbetar på ett sätt som innebär stor delaktighet och information kring kollegornas uppdrag. Syftet med detta är att sprida kunskap, och skapa delaktighet kring alla pågående och kommande upphandlingsuppdrag.

Vi erbjuder flexibilitet att varva arbete på kontoret och hemifrån utifrån verksamhetens behov. Nu söker vi två upphandlare som vill vara med på vår spännande resa framledes.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Sundsvall kommun har påbörjat ett kategoristyrt inköpsarbete och lägger stor vikt på att arbeta faktabaserat. Vi har ett koncernperspektiv och fokuserar på att arbeta innovativt så att totalkostnaden minskar samtidigt som vi värnar om hållbara och rättssäkra upphandlingar.

Tillsammans med övriga på enheten kommer du att ansvara för upphandlingar inom områdena varor, tjänster och entreprenader. Detta arbete utgår från förutsättningar som fastställs av politisk ledning, kommunledning och inköpschef. Du kommer självständigt att genomföra upphandlingar inom ramen för LOU.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk högskoleutbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer relevant inom inköp och upphandling. Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor och om du sedan tidigare har arbetat med liknande uppgifter. Vidare har du god kännedom om kommunernas krav och behov av entreprenader, varor och tjänster. Inköpsenhetens upphandlingar drivs i projektform, därför ser vi gärna att du även har erfarenhet av projektledning och då företrädesvis av upphandlingsprojekt. Vi söker dig som är affärsmässig samt tycker det är roligt och inspirerande att driva projekt inom upphandlingsområdet.
För detta arbete är det viktigt att du är lyhörd för uppdragsgivarnas behov och har en mycket god förmåga att kommunicera i tal och text med personer både i och utanför vår organisation. Tjänsten innebär såväl självständigt arbete som förmåga att leda arbetsgrupper.

För att lyckas i ditt arbete och bli en skicklig upphandlare är det viktigt att du är nyfiken och intresserad av vad andra gör, av andras arbete och drivkrafter. Du har därför ett intresse för hur verksamhet och inköpsprocessen samspelar för att uppnå goda resultat och har också god förståelse för det affärsmässiga perspektivet och kan tillämpa affärsmässiga principer på ett bra sätt.

Vi vill att du är driven och utvecklingsinriktad, vilket betyder att du ständigt utvecklar ditt och vårt arbete. Du arbetar strukturerat och självständigt, men med god samarbetsförmåga och du har ett strategiskt angreppssätt på frågor och tänker gärna nytt. Du är en trygg och stabil person som kan stå för dina beslut. Du kommunicerar, både muntligt och skriftligt, på ett tydligt sätt med mycket god språklig förmåga och har goda datakunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Sista ansökningsdagen: 2023-02-23

Referensnummer: C122151

Tjänsteort: Sundsvall

Antal tjänster: 2

Kontakt:
Jimmy Andersson
Tf. Inköpschef
Telefon: 060- 19 15 40
Epost: jimmy.andersson@sundsvall.se

Eva-Marie Blusi Tyberg
SACO Naturvetarna
Telefon: 070-235 23 99

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb