Sollentuna ligger mitt i möjligheterna – i en dynamisk plats mitt i regionen där klassiska villaområden, centrum, ett växandet näringsliv och bostadsområden från rekordåren möter naturreservat och sjöar.
Samhällsbyggnadsavdelningen förvaltar och utvecklar attraktiva livsmiljöer. Avdelningen består av drygt hundra kollegor som jobbar tillsammans för ett bättre Sollentuna. Det handlar om allt från samhällsplanering, lov och tillsyn, byggprojekt och drift och förvaltning av såväl parker som gator i kommunen. Välkommen att jobba tillsammans med oss!
Vi söker nu en upphandlingskoordinator till vår stabsenhet på samhällsbyggnadsavdelningen. Här samlar vi administrativt stöd, ekonomifunktioner, GIS och den mät- och karttekniska verksamheten.
Arbetsuppgifter
Som medarbetare i Sollentuna kommun tar du ansvar för att din verksamhet levererar i rätt tid och med rätt kvalitet. Du arbetar aktivt för att utveckla samarbetet med andra verksamheter inom kommunkoncernen.
Stabens huvudsakliga ansvar är att ge samhällsbyggnadsavdelningen stöd och styrning i de avdelningsgemensamma processerna genom tydliga och väl utarbetade rutiner och beslutsunderlag.
Tjänsten innebär samarbete med många olika grupperingar, både internt och externt, vilket ställer krav på god planering, struktur och ordning i arbetet samt en hög grad av servicekänsla. Rollen är en av stabens specialister och det passar dig att jobba självständigt och ta egna initiativ.
Rollen innehåller bland annat följande arbetsuppgifter:
- Stöd vid avrop och upphandling inom befintliga ramavtal
- Inköpssamordning för samhällsbyggnadsavdelningens räkning
- Ansvara för direktupphandlingar
- Genomföra förlängningar av pågående avtal
- Samordnar arbetet med förnyad konkurrensutsättning
- Löpande samordna arbetet med avdelningens upphandlingsbehov
- Objektsspecialist för avtalsrelaterade system och IT-kontakt
- Arkivera avtal och hålla avtalskatalogen uppdaterad
- Nära kontakt och samarbete med chefer, projektledare och entreprenadupphandlade på inköpsenheten
- Säkerställa sekretess och efterlevnad av regelverk
- Bedriva förbättringsarbete kopplat till upphandlings- och inköpsrutiner
- Vid behov samarbeta med avdelningens registratur i frågor om registrering av ärenden och utlämnande av allmänna handlingar
Kvalifikationer
Vi söker dig som högskoleutbildning inom inköp, upphandling eller motsvarande utbildning som är relevant för tjänsten. Du behöver goda kunskaper i regelverk inom offentlig upphandling, god svenska i tal och skrift, erfarenhet av politiskt styrd organisation och liknande arbetsuppgifter.
Det är meriterande om dessutom har:
- Erfarenhet av systemen Kommers, Proceedo och Ciceron.
- Erfarenhet av projektledning.
- Goda praktiska systemkunskaper.
- Erfarenhet av samhällsbyggnad och liknande teknisk verksamhet.
Detta är en tjänst som innebär mycket samarbete både inom och utanför samhällsbyggnadsavdelningen. Arbetsuppgifterna kräver stor noggrannhet och koordinering. Vi tror att du behöver vara serviceinriktad, strukturerad och självgående.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig möjligheter att utvecklas i en öppen och kreativ miljö med engagerade kollegor. Arbetsplatsen ligger i Turebergshuset i centrala Sollentuna ett stenkast från centrum och Sollentuna pendeltågsstation. Läs mer om våra förmåner.