Dina arbetsuppgifter
Du kommer att självständigt planera och genomföra upphandlingsärenden av skiftande komplexitet och inom olika verksamheter i kommunerna. Det är mycket viktigt att upphandlingarna är förankrade i verksamheterna ute i kommunerna vilket innebär ett nära samarbete med beställare och användare. I uppgiften ingår att ge råd och stöd i upphandlingsfrågor, ha dialog med leverantörer före en upphandling, upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och ansvara för anbudsutvärdering. Du kommer även upprätta nya avtal och förvalta redan ingångna.
Din kompetens
Du har relevant akademisk examen eller arbetslivserfarenhet inom upphandlingsområdet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du är väl förtrogen med gällande lagstiftning på området. Om du har tidigare erfarenhet av upphandlingsfrågor från offentlig sektor så är detta meriterande.
Vi söker dig som kan driva flera projekt parallellt och föra fram ditt budskap på ett tydligt sätt. För att lyckas i arbetet ska du vara strukturerad, ha en systematisk och analytisk förmåga samt även ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person behöver du vara lösningsorienterad, noggrann, lyhörd och ha hög integritet. Vi söker dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt men samtidigt ser teamwork som ett naturligt och viktigt inslag i arbetet.
Övrigt
Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss
Information
Du söker tjänsten genom att klicka på Sök jobbet nedan.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare:
Upphandlingsenheten
Region:
Västervik
Anställningsform:
Tillsvidare
Omfattning:
100%
Tillträde:
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag:
2017-06-23
Kontaktpersoner:
- Leif Johansson (0490-25 40 26)
- Mikael Sandberg, Vision (0490-25 40 99)
- Pia Berg, Akademikerförbundet SSR (0490-25 52 88)