Verva ska inte läggas ner, meddelar generaldirektör Lena Jönsson. Det finns inga planer på varken omorganisation eller avveckling av någon verksamhet, utan Verva jobbar på som vanligt.
Dessutom rekryteras det ny personal, i form av två upphandlartjänster. Den ena är en medarbetare som ska jobba med upphandling och avrop mot statliga ramavtal för verkets interna behov.
I jobbet ingår att arbeta med hela upphandlingsprocessen och ansvara för upphandlingar inom flera områden för Vervas egna verksamhet, göra avropsförfrågningar mot statliga ramavtal och hantera leveransavtal, samt även att bistå med kompetens och rådgivning i upphandlingsfrågor för andra medarbetare på Verva.
Verva söker efter en person med erfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandlingar. Sökande bör ha en examen som jurist, ekonom eller liknande, och ha goda kunskaper om LOU. Sökanden bör också ha mycket goda Officekunskaper.
Den andra tjänsten är en upphandlare med inriktning på informationsteknik. Här är jobbet istället inriktat på Vervas uppdrag att bistå med ramavtal inom informationsteknik för resten av det offentliga Sverige. I jobbet ingår det att genomföra upphandlingar från kravspecifikation till avtal och uppföljning, samt att delta i utvecklingen av verkets allmänna upphandlingsarbete.
Förutom de vanliga meriterande egenskaperna för en upphandlare, som relevant högskoleutbildning och LOU-kunskap, är erfarenhet av utvärderingsarbete inom IT och tekniska kunskaper inom området meriterande.
Sista ansäkningsdag för bägge tjänsterna är den 20 mars. Verket har sitt säte i Stockholm.
Mer information om tjänsterna kan fås på www.verva.se/jobb
Kommentatorerna ansvarar för sina egna kommentarer