Analysföretaget Doublechecks affärsidé är att erbjuda relevant information om den offentliga affären. Nu utökas verksamheten med tolv konsulter som i det nybildade systerbolaget Doublecheck Consulting bland annat ska assistera ledningsgrupper och marknadsavdelningar att förstå och prioritera den offentliga marknaden.
Fredrik Tamm, vd för Doublecheck, förklarar att konsultverksamheten bygger på hans och Per Hammarstedts modellbeskrivning över hur den offentliga marknaden fungerar. Målet är, kort och gott, att göra fler och bättre affärer.
– Vi fokuserar på affären i första hand. Inte bara för den aktuella uppdragsgivaren, utan även för beställaren/köparen.
Han ser ett tydligt behov av affärsstöd bland beställare och inköpare:
– Som dialogmakare kan vi hjälpa till att upprätta och föra en konstruktiv dialog utan att behöva gå via juridiken och domstolsväsendet.
Det nya företaget kommer bland annat att presentera sig under Doublechecks frukostseminarium i Stockholm på temat ”möjligheternas marknad” den 17 oktober.
Kommentatorerna ansvarar för sina egna kommentarer