Affärsmässig upphandlingssamordnare

Vi söker dig som vill anta uppdraget som upphandlingssamordnare hos oss och som vill utveckla Svealandstrafikens avtal och kommande affärer. Vårt upphandlingsarbete sammanfattas av vår värdegrund som bildar ordbilden SVEA; Samverkande, Värdeskapande, Engagerande och Ansvarstagande.

Som upphandlingssamordnare kommer du förutom att själv genomföra upphandlingar även att ansvara för och utveckla bolagets upphandlingsplan i samråd med Inköpschef och sakkunnig inom Hållbarhet. Arbetet på Svealandstrafiken är omväxlande och utvecklande samt ger stort utrymme för egna initiativ och möjligheter att påverka det framtida inköpsarbetet.

Som upphandlingssamordnare hos oss får du;

  • tillhöra ett glatt och drivet gäng som ansvarar för hållbarhet, upphandling, inköp och lager. Vi arbetar team-baserat, prestigelöst och stöttar varandra.
  • bidra och påverka bolagets strategiska inköpsarbete.
  • coacha dina kollegor inom upphandlingsområdet.
  • ansvara för att ta fram olika typer av beslutsunderlag och riktlinjer inom området.
  • ansvara för att samordna och planera bolagets upphandlingar i samverkan med bolagets verksamhetsområden.
  • ansvara för kompetensutveckling till bolagets olika verksamheter gällande inköpsfrågor.
  • ett utvecklande och omväxlande arbete.
  • leda, driva och genomföra upphandlingar inom hela upphandlingsprocessen.

Våra förväntningar på dig är att du har;

  • högskoleutbildning inom för tjänsten relevanta områden (juridik, ekonomi). Alternativt har du motsvarande utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
  • minst 3 års aktuell erfarenhet av arbete inom upphandling.
  • Mycket goda kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och gärna Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna (LUF).
  • erfarenhet av samordning exempelvis som gruppledare/samordnare eller annan likvärdig tjänst/uppdrag.
  • mycket goda datakunskaper i MS Officepaket och TendSign.
  • förmågan att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.
  • ett körkort med B-behörighet då resor förekommer i tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper

För att trivas i ditt arbete hos oss ser vi att du är en drivande, analytisk och strukturerad person som tar ansvar och vågar fatta beslut. Du är trygg, både i din egen kunskap och i din kommunikativa förmåga. Du är affärsmässig och pålitlig i din leverans och du värdesätter samverkan.

Kort och gott: du brinner för upphandlingshantverket och vill tillsammans med oss andra upphandlings- och inköpsnördar, hjälpa oss att utveckla Svealandstrafiken.

Berätta vad du kan bidra med för att göra oss ännu bättre!

Har vi fångat ditt intresse?
Det hoppas vi! Ansök genom att klicka på Ansök nu-knappen, senast 21 september 2022.

Urval och intervjuer kommer att kunna ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Så sök redan idag!

Om du har frågor om tjänsten eller Svealandstrafiken är du hjärtligt välkommen att kontakta Hållbarhets- och Inköpschef Martina Lindblom Alanko, se kontaktuppgifter nedan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering.

 


Ort: Örebro

Sista ansökningsdag: 2022-09-21

Ansvarig rekryterare:
Martina Lindblom-Alanko
martina.lindblom-alanko@svealandstrafiken.se
Tel: 070-417 19 50

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *