Åklagarmyndigheten söker senior upphandlare

Diarienummer: ÅM2020-340

Nu söker vi en senior upphandlare till huvudkontoret i Stockholm.

Din viktiga vardag- dina arbetsuppgifter

Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen som ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.

Som senior upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

• Planera och genomföra upphandlingar inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Förvalta och följa upp ingångna avtal
• Delta i miljöarbetet på myndigheten
• Delta i arbetet med att fortsätta bygga upp e-handel inom myndigheten
• Ge stöd och råd till verksamheten i upphandlingsfrågor

Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

• Högskoleexamen med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Kunskap om lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling
• Minst två års erfarenhet av självständigt arbete som upphandlare
• Intresse av arbete med upphandling och inköp
• God förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som upphandlare inom offentlig sektor.

Som person ser vi gärna att du:

• tycker det är roligt att samarbeta med andra
• har ett konsultativt arbetssätt
• gillar att arbeta i ett högt tempo
• har en god social förmåga
• är noggrann och strukturerad
• initiativrik och lösningsorienterad
• har god servicekänsla
• kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Hos oss möter du en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsplats: Huvudkontoret, Stockholm
Varaktighet: Tillsvidareanställning
Anställningsform: Heltid
Sista ansökningsdatum: 2020-03-05
Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontakter

Ann-Sofie Petersson, facklig kontaktperson OFR/S
Tel: 010-562 51 62

Irina Svensson, upphandlingschef
Tel: 010-562 62 02

Niklas Gustafsson, facklig kontaktperson Saco-S
Tel: 010-562 50 36

Sofia Forsberg, teamledare rekrytering
Tel: 010-562 56 66


Sista ansökningsdatum
2020-03-05

Diarienummer
ÅM2020-340