Åklagarmyndigheten söker Upphandlare

Vi söker en upphandlare till Åklagarmyndighetens huvudkontor i Stockholm.

Din viktiga vardag- dina arbetsuppgifter

Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen som ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.

Som upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

  • Självständigt planera och genomföra upphandlingar av tjänster, entreprenader och varuupphandlingar
  • Medverka i förvaltning och uppföljning av ingångna avtal
  • Delta i arbetet med att fortsätta bygga upp e-handel inom myndigheten
  • Ge stöd och råd till verksamheten i upphandlingsfrågor

Du kommer att ha kontakter både inom och utanför myndigheten.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • högskoleexamen med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
  • goda kunskaper om lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling
  • erfarenhet av självständigt arbete som upphandlare
  • intresse av arbete med upphandling och inköp
  • god förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som upphandlare inom offentlig sektor.

Som person vill vi att du:

  • har lätt att samarbeta med andra
  • har ett konsultativt arbetssätt med en god servicekänsla
  • gillar att arbeta i ett högt tempo
  • är noggrann och strukturerad
  • har en god social förmåga
  • är initiativrik och lösningsorienterad
  • kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Arbetsplatsen är huvudkontoret i Stockholm.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Kontakter
Ann-Sofie Berg, personalspecialist, Tel: 010-562 50 78
Irina Svensson, upphandlingschef, Tel: 010-562 62 02
Johan Kjellsson, facklig kontaktperson Saco-S, Tel: 010-562 56 34
Pernilla Adolfsson, facklig kontaktperson ST, Tel: 010-562 58 95

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 500 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste. 

Hos oss möter du en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Välkommen med din ansökan!


Sista ansökningsdatum: 2021-06-09

Referensnummer: ÅM2021-1088

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *