<

Arbetsmiljöverket söker en erfaren upphandlare

Dnr 2021/073590

Vill du vara med och arbeta på en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som har som vision att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Då kan detta vara något för dig!

Ditt nya arbete innebär att du självständigt ansvarar för att planera och genomföra upphandlingsprojekt i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU). Arbetet omfattar hela processen. I arbetsuppgifterna ingår också att informera om aktuella avtal, ge råd och stöd till interna beställare, utbilda i upphandlingsregler samt att aktivt medverka i att utveckla myndighetens upphandlingsarbete. Som upphandlare kommer du att få eget kategoriansvar. De flesta upphandlingarna på Arbetsmiljöverket rör upphandling av tjänster.

Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• högskoleexamen inom juridik eller ekonomi, eller annan kombination av utbildnings- och erfarenhetsbakgrund som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig
• minst 5 års aktuell erfarenhet av att självständigt planera, genomföra och utvärdera upphandlingar inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av att upprätta avtal i anslutning till genomförda upphandlingar
• dokumenterade kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU)
• erfarenhet av att genomföra upphandlingar i elektroniska upphandlingssystem
• god förmåga att uttrycka dig, både i tal och skrift

För att lyckas i uppdraget måste du ha ett metodiskt arbetssätt samt förmåga att planera och prioritera. Du har god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Du trivs med att arbeta självständigt men också att samarbete med andra. Du är en noggrann och analytisk problemlösare. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av avrop från statliga eller kommunala ramavtal
• erfarenhet av att genomföra utbildningar
• förhandlingserfarenhet
• erfarenhet av strategisk upphandling

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på Svetsarvägen i Solna Business Park. Här arbetar vi både aktivitetsbaserat och med fasta arbetsplatser. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha balans mellan jobb och fritid, därav har vi ett generöst flextidsavtal som ger dig möjlighet att planera din arbetstid. Det finns också möjlighet att jobba utanför kontoret vid behov.

Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader.

Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt att du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.

Du kommer att vara placerad vid enheten för ekonomi, planering och anskaffning. Enheten ansvarar för myndighetens upphandlingar. Enheten ansvarar också för redovisning och ekonomistyrning, verksamhetsplanering, internkontroll samt e-handel.

Om du har frågor
Frågor om anställningen besvaras av enhetschef Tomas Jonsson. Fackliga kontaktpersoner är Hannes Kantelius Saco, Marita Jonsson ST och Jenny Bengtsson Seko.
Samtliga nås på Arbetsmiljöverkets telefon 010-730 90 00.

Välkommen med din ansökan senast den 27 januari 2022.

Ansök genom att klicka på länken Sök jobbet.

Om avdelningen
Avdelningen för administration och analys ansvarar för fyra av Arbetsmiljöverkets totalt nio verksamhetsområden: styra verksamheten, ge verksamhetsstöd, bedriva analysarbete och att hantera transfereringar. Vi ansvarar också för kontakter med Regeringskansliet på tjänstemannanivå. Inom avdelningen finns även svarstjänst, bland annat för allmänna frågor, e-tjänster och växel.

Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.


Sista ansökningsdag:2022-01-27

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb