Avtalsansvarig Digitala tjänster till Adda Inköpscentral

Har du jobbat med införande av verksamhetssystem, informationshantering inom offentlig sektor eller upphandling av IT-system? Har du en önskan att skapa nytta genom affärsmässiga ramavtal inom området digitala tjänster? Kanske har du relevant erfarenhet från leverantörsbranschen och då främst mot offentlig sektor? Vi söker dig som vill ta chansen att utvecklas och påverka detta område!

Tjänsten

Vi söker en person för visstidsanställning under ordinarie medarbetares föräldraledighet. Du kommer arbeta med ramavtal och avtalsförvaltning inom verksamhetsstödjande system, såsom e-arkivslösningar, digitala och fysiska utskickstjänster, boknings- och bidragslösningar och andra spännande projekt. Vi söker dig som brinner för utvecklingen av våra kunders digitala resa och har erfarenhet från införande och upphandling av dessa områden.

Som avtalsansvarig är du ansvarig för att avtalens funktionalitet och effekt slår igenom, bland annat genom en proaktiv analys, avtalsförvaltning, leverantörsuppföljning och support. Du har ett huvudansvar för avtalen inom ditt område men arbetar aktivt i olika team för kategorin och pågående upphandlingar. En stor del av arbetet innebär deltagande i pågående ramavtalsupphandlingar inom området och att driva affärsanalyser inför eventuell ramavtalsupphandling. Tillsammans med kategoriansvarig och kategoriteamet ansvarar du för att överenskomna aktiviteter genomförs, exempelvis avtalsuppföljningar, utvärderingar, leverantörs- och kundträffar.

Här arbetar du nära både kunder och leverantörer varför vi ser att du behöver ha förståelse för hur marknaden fungerar och erfarenhet från någon av de branscher som kategorin omfattar. Erfarenheten kan komma från arbete med kravställning till förfrågningsunderlag i upphandlingar eller anbudssvar. Viktigt är att du har den goda affären i centrum för att på så sätt bringa bästa nyttan till våra kunder.

Kvalifikationer

  • Relevant eftergymnasial utbildning.
  • Minst tre års relevant erfarenhet från en bransch eller område med stor. exponering mot verksamhetsstödjande tjänster.
  • Erfarenhet av projektledning inom it och digital utveckling.
  • God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift.
  • Starkt meriterande med erfarenhet av framtagande av kravspecifikationer, införande av systemlösning i offentlig verksamhet och att svara med anbud på upphandling/avrop av systemlösningar.

Din profil

För att lyckas i ditt arbete är du kundorienterad och gillar att träffa och bygga relationer med olika människor. Vidare är du en god kommunikatör då en stor del av arbetet bygger på att utveckla ramavtalen i dialog med kunder och leverantörer. Du drivs av att skapa kundnytta och gillar att se resultat samt är  analytisk och strukturerad. Gillar du dessutom nytänkande och kreativitet kommer du att trivas bra hos oss.

Ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Sista ansökningsdag är 20 oktober, men vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi jobbar med ett löpande urval.

Kontakt: Daniel Yousefi, daniel.yousefi@adda.se

Tjänsten omfattar en visstidsanställning med start 1 dec 2021 tom 31 jan 2023, med god möjlighet till förlängning.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Adda

Adda-koncernen består av fyra bolag och vi är fler än 160 medarbetare på kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs mer om vår verksamhet på vår www.adda.se
Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden och vårt mål om att bli Sveriges bästa arbetsplats. Vi är sedan november 2018 en Great Place To Work-certifierad arbetsplats.


Sista ansökningsdag: 20 oktober 2021

Kontakt: Daniel Yousefi, daniel.yousefi@adda.se

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *