Biträdande upphandlingschef Upphandling Södertörn

ill du vara med och utveckla vår organisation inom Södertörn? Sök jobbet som biträdande upphandlingschef!

Välkommen till Upphandling Södertörn! Vi ser våra medarbetare som den viktigaste resursen och som en naturlig nyckel till framgång för vår verksamhet.
Som biträdande upphandlingschef får du möjlighet att leda, planera och fördela arbetet i upphandlingsgruppen samt äga dialogen och kommunikation med våra kunder. Du kommer ingå i verksamhetens ledningsgrupp och tillsammans utveckla framtidens Upphandling Södertörn.

Vill du ta nästa steg i din karriär? Vi söker dig som har ledarerfarenhet och erfarenhet av att ha arbetat med inköps-, kvalitets- och/eller utvecklingsarbete. Viktigast är att du brinner för att leda människor och vill ansvara för ordning och reda.

Verkar tjänsten intressant? Sök redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

I rollen som biträdande upphandlingschef kommer du leda en stor upphandlingsgrupp. Tillsammans med upphandlingschefen och verksamhetens ledningsgrupp förväntas du vara med och utveckla verksamheten till att bli än mer effektiv samt resultat- och kundorienterad. Upphandling Södertörn är ett framgångsrikt samarbete mellan två kommuner och två kommunala fastighetsbolag, vilket ger ett mycket intressant läge med många synergieffekter att dra nytta av i verksamheten.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som biträdande upphandlingschef inom Upphandling Södertörn leder du det dagliga arbetet i upphandlingsgruppen. Du har ansvar för verksamhet, ekonomi och personal. I uppdraget ligger ett verksamhetsnära ledarskap med konsultativt och coachande stöd till medarbetarna och du ser medarbetaren som vår viktigaste resurs och en naturlig nyckel till framgång för vår verksamhet.

ROLLEN INNEBÄR I KORTHET

Mer specifikt innebär rollen att:

  • Du leder, planerar och fördelar arbetet inom gruppen samt äger dialogen och kommunikation med våra kunder.
  • Du har ett fokus på utveckling och uppföljning av rutiner, processer och metoder inom upphandling, inköp och avtalsförvaltning.
  • Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och kommer att ha en viktig roll i att vara med och utveckla framtidens Upphandling Södertörn.

VEM ÄR DU?

Vi ser att du har en relevant akademisk utbildning samt gedigen erfarenhet av att arbeta i ledande position. Du brinner för både inkluderande ledarskap och ett starkt medarbetarskap. Du är självgående, tar initiativ och strävar efter att nå resultat genom våra medarbetare.

För att lyckas i tjänsten är det viktigt med en mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Tjänstens många kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk.

Vidare är det viktigt att du har en hög analytisk förmåga och använder dig av ett strukturerat arbetssätt. Du förstår hur en politikerstyrd organisation fungerar i praktiken och kan förhålla dig till alla intressenter i en komplex organisation.

UPPHANDLING SÖDERTÖRN

Upphandling Södertörn leder, samordnar och utvecklar sedan hösten 2012 Haninge och Nynäshamns kommuners upphandlings- och inköpsverksamhet. Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar, förvalta avtal, möjliggöra effektiva inköp samt biträda kommunens förvaltningar och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal.
Verksamheten består idag av 28 medarbetare inom strategiskt, taktiskt och operativt inköp. Organisatoriskt ingår verksamheten i Haninge kommuns ekonomiavdelning.


Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information: Daniel Johansson Falk, 0728-573 528, daniel.johansson-falk@tng.se

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *