Chalmers söker en e-handelsadministratör

Vill du få möjligheten att påverka och bidra till Chalmers fortsatta utveckling inom inköp av e-handel? Söker du samtidigt en roll med bred kontaktyta i en stor organisation? Då är det dig vi söker som vår nya e-handelsadministratör på Chalmers!

Information om avdelningen
Enheten inköp och upphandling ansvarar för Chalmers tekniska högskolas verksamhetsövergripande inköp och upphandling. Vårt uppdrag är att göra goda affärer. Detta innebär i praktiken bland annat;
– att planera, upphandla och följa upp ramavtal för frekventa behov av varor och tjänster
– att på uppdrag från verksamheterna genomföra kontraktsupphandlingar och
– att ge stöd till verksamheterna i upphandlingsjuridiska frågor

På Chalmers tekniska högskola har miljö‐ och hållbarhetsarbetet tillsammans med hållbar utveckling varit i fokus under flera decennier. Ett led i detta är att Chalmers använder sig av elektronisk handel med systemstödet Visma Proceedo.

Chalmers gör inköp för ca 1,3 miljarder kr/år. Hur vi sköter våra inköp är avgörande för att handla utifrån perspektiv som
– lagstiftning
– verksamhetsutveckling
– kvalitetshöjning
– hållbarhet
– kostnad
– riskminimering
– varumärket Chalmers

Nu söker vi dig som vill vara med och hjälpa oss nå våra mål.

Beskrivning av tjänsten
I rollen som e-handelsadminstratör får du möjligheten att utvecklas inom e-handelsområdet tillsammans med en sammansvetsad och stöttande arbetsgrupp. Du arbetar tillsammans med vår e-handelskoordinator, upphandlare och kommunikatör med att utveckla e-handelsområdet på Chalmers. Du kommer ansvara för att ansluta leverantörer till e-handelssystemet Proceedo. I tjänsten bistår du även med att supportera via vårt ärendehanteringssystem, telefon och e-post för att stötta våra användare med e-handel, hantera inköps- och fakturaflödet samt avvikelser i inköpsprocessen. Utöver detta arbetar du med administration kring kataloger, order, leveranser, ordermatchinställningar och leveransadresser. Du kommer även få möjligheten att utföra genomföra utbildningar för användare i systemet. Arbetat medför omfattande dialog med interna och externa kontakter.

Tjänsten är placerad vid Inköps- och upphandlingsenheten vid Chalmers tekniska högskola. Här väntar tio nya kollegor som bland annat ansvarar för att kategoristyrt driva alla upphandlingar tillsammans med verksamheten enligt Chalmers process och där e-handel är en viktig del. Du rapporterar till inköps- och upphandlingschefen som har mångårig erfarenhet av inköp och upphandling.

Anställningsform
Tidsbegränsad tjänst i ett år på heltid med möjlighet till förlängningar.

Kvalifikationer
För jobbet som e-handelsadministratör söker vi dig som har genomfört en ekonomisk eller samhällsvetenskaplig gymnasieutbildning kompletterat med eftergymnasiala studier. Har du tidigare erfarenhet av projekt- och förändringsledning ser vi det som positivt. Du ska behärska svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av arbete med att administrera Proceedo är meriterande.

Som person är du driven, noggrann och intresserad av att samarbeta med kollegor från olika professioner i Chalmers verksamhet och koncern. Därför söker vi dig som uppskattar samarbete och främjar arbete tillsammans med andra. Vi tror även att du som person har lätt att framföra ditt budskap till andra, oavsett om det är via telefon eller när du ska genomföra utbildningar inom organisationen. Vidare ser vi även att du har ett stort engagemang i arbetet då du i rollen kommer ha ett eget ansvar över specifika delar samt aktivt delta i olika projekt.

Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.

Att arbeta på Chalmers
Chalmers vision: ”För en hållbar framtid” genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20190636 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV
Personligt brev 
• 1-2 sidor
Övrigt (valfritt)• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag: 20 december 2019

Vid frågor, vänligen kontakta
Martin Eriksson,
Inköps- och upphandlingschef
martier@chalmers.se

Om Chalmers verksamhetsstöd
Chalmers verksamhetsstöd är Chalmers organisation för stabs- och utredningsstöd till ledningen samt gemensam administration och service till institutioner och andra enheter. Verksamheten är organiserad i nio avdelningar; Operativt och strategiskt stöd, Student- och utbildningsavdelningen, Planering, analys och ekonomi, Kommunikation och marknad, Projekt- och processkontoret, HR-avdelningen, Ledningsstöd, IT-avdelningen och Serviceavdelningen. Inom Chalmers verksamhetsstöd arbetar ca 500 personer med att långsiktigt säkerställa ett effektivt och väl fungerande verksamhetsstöd av hög kvalitet. Verksamheten är processorienterad mot Chalmers fyra målbilder: utbildning i världsklass, excellent forskning, effektivt nyttiggörande och en utmärkt intern miljö.

*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***

Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom åtta styrkeområden; Energi, Informations- och kommunikationsteknologi, Livsvetenskaper, Materialvetenskap, Nanovetenskap och nanoteknologi, Produktion, Samhällsbyggnad och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!  


Sista ansökningsdag
20 december 2019

Refnr
Ref 20190636