Vi levererar en så enkel sak som trygghet. Som det största energi- och avfallsbolaget i regionen bidrar vi med samtliga delar till ett fungerande och hållbart samhälle. Vi levererar el till din kaffebryggare 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året och tar hand om den efter att den bryggt sin sista kopp. Våra anställda är vardagshjältar, är du?
Då en av våra upphandlare tar klivet vidare till att testa konsultbranschen, har vi nu en ledig tjänst!
Är du driven och har ett genuint intresse för goda affärer? Har du goda kunskaper i LUF, och viljan att utvecklas och arbeta med ständig förbättring? Vill du dessutom vara med på en utvecklande resa med införande av e-handel, kan tjänsten hos oss vara en unik möjlighet för dig!
ARBETSUPPGIFTER
Som e-handelsansvarig upphandlare på HEM ställs du inför nya utmaningar med möjlighet att bredda dina kunskaper inom energi- och miljöbranschen. Du är en nyckelperson som självständigt driver processer i nära samarbete med beslutsfattare från våra olika verksamhetsområden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- E-handelsansvar
- Implementera och strukturera e-handel
- Genomföra upphandlingar enligt LUF
- Avtalsförvaltning och avtalsuppföljning
- Kvalificerad rådgivning till våra verksamhetsområden
Vår avdelning drivs av att vara innovativ och vill genom effektivisering och ökad dialog, bidra till de bästa affärerna för hela HEM.
Vi arbetar ständigt med digitalisering för att effektivisera våra flöden. Nästa steg i digitaliseringsresan är införande av e-handel för att underlätta för våra beställare vid avrop.
VEM ÄR DU?
Krav för tjänsten:
- Akademisk examen med inriktning mot upphandling, inköp eller motsvarande utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig
- Minst 4 års erfarenhet från upphandling/e-handel inom offentlig sektor
- Erfarenhet från strategiskt arbete och införande av processer
- B-körkort
Meriterande erfarenheter för tjänsten:
- Tillämpning och kompetens inom LUF
- Processledning (arbete i projektform)
- E-handelsarbete
Vårt upphandlingsteam består i nuläget av en avdelningschef, tre upphandlare och en inköpare och det är därför väldigt viktigt att du som söker är en lagspelare och att du kompletterar oss; både när det gäller meritförteckning, men, också när det kommer till våra drivkrafter. Du är en driven, affärsmässig och listig person med hög integritet som gillar att nå resultat.
Upphandling och Inköp är ett glatt sammansvetsat team som har högt i tak, och stöttar varandra i stort som smått. Här värdesätts glädje och energi i arbetsdagen!
VI ERBJUDER DIG
Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en framtidsinriktad organisation där du får goda möjligheter att påverka och bidra med din kunskap.
Tjänsten är fördelad mellan e-handel och upphandling och procentuell fördelning styrs i samråd utefter arbetets förutsättningar.
Vi bryr oss om miljö och hållbarhet, och inte minst dig som är anställd hos oss på HEM. Därför erbjuder vi bl.a. flexibel arbetsplats, förtroendearbetstid med flex, friskvårdsbidrag, 63 timmars arbetstidsförkortning per år. Vi sitter i öppet kontorslandskap i nya, fräscha lokaler och erbjuder massage & rörlighetsträning på arbetstid samt möjlighet att beställa lunch till arbetsplatsen; allt för att underlätta för dig i arbetsvardagen.
VI SER FRAM EMOT DIN ANSÖKAN
Sök redan idag! Vi arbetar löpande med intervjuer, men ser fram emot din ansökan absolut senast den 31 mars.
I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13, pia.strandh@cordovan.se alternativt Nathalie Rapp, Avdelningschef Upphandling och Inköp, på nathalie.rapp@hem.se eller 035-19 15 89.
Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på cordovancareer.se
Facklig Företrädare:
Claes Andersson, Facklig representant – Vision, 035-191641
Kontaktpersoner
Pia Strandh, Senior rekryteringskonsult, 073-340 92 13, pia.strandh@cordovan.se