Familjebostäder söker Strategisk Inköpare

Familjebostäder, en del av Stockholms stad, är ett bolag i stark tillväxt. De kommande åren utökas dagens ca 20 000 hyresrätter med flera tusen nya bostäder. Vi äger, utvecklar och förvaltar attraktiva hyresbostäder och lokaler för Stockholms behov. Med engagemang, kundfokus, affärsnytta och nytänkande i fokus jobbar vi för dagens och morgondagens kunder. Vill du också ha ett viktigt jobb på ett företag som hela tiden utvecklas? Välkommen att bli en av oss!

Vill du vara med och driva Familjebostäder inköpsarbete framåt? Tjänsten som strategisk inköpare är bred och omväxlande och du blir del av ett sammansvetsat team med höga ambitioner. Du tillhör ekonomiavdelningen och ingår i enheten Inköp- och Upphandling som idag består av åtta personer. Du rapporterar till enhetschefen tillika Inköps- och upphandlingschef, och din placering är på huvudkontoret i Hammarby Sjöstad.

Dina arbetsuppgifter
Som strategisk inköpare på Familjebostäder arbetar du brett med hela inköpsprocessen från ax till limpa. Du arbetar kategoribaserat och ansvarar för att utforma inköpsstrategier, genomföra upphandlingar och analysera inköpsmönster och siffror.

Du kommer självständigt ansvara för tilldelade avtal och se till att följa upp och förvalta dessa. I rollen ingår det också att fortlöpande hålla sig uppdaterad om konjunkturläget och leverantörsmarknaden inom respektive kategori samt att driva/delta i projekt inom inköpsområdet. Arbetet omfattar även administrativa arbetsuppgifter så som exempelvis diarieföring.

Kvalifikationer

  • Relevant utbildning för tjänsten, exempelvis inom bygg, teknik, juridik, ekonomie eller inom inköp och upphandling.
  • Minst tre års erfarenhet av att arbeta med inköp och/eller upphandling i offentlig verksamhet samt har goda kunskaper kring LOU.
  • Goda kunskaper inom upphandlingslagstiftningen, projektledning samt är van att tillämpa ABT, ABK, samt ABFF föreskrifter.
  • Talar och skriver svenska obehindrat samt har goda kunskaper i Officepaketet. 

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du som person ha ett eget driv, vara lyhörd och prestigelös. Du är strukturerad och ordningsam och ser värdet i att leverera god kvalité på ditt utförda arbete. Vidare värdesätter du samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser även att du är analytisk och flexibel och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning. Du stimuleras av att verka i en värderingstyrd miljö där engagemang, kundfokus, affärsnytta och nytänkande ligger i fokus.

Att jobba hos Familjebostäder
Att vara en del av ett genuint och trevligt bolag med goda värderingar och ett fint arbetsklimat som månar om miljö, samhällsfrågor och sina anställda samtidigt som bolaget är i en tillväxt-och utvecklingsfas. Du jobbar inom ett av de viktigaste och mest spännande områden som finns för Stockholm både på kort och på lång sikt; bostadsförsörjning. Hos oss får du ett arbetsklimat där du ges stor frihet att utvecklas under eget ansvar och där vi vet att människor måste få växa i sin roll för att trivas. Här blir du en i gänget som jobbar för nöjda och trygga hyresgäster samtidigt som vi ser till att det byggs nya hyresrätter i Stockholm. Hos oss får du en yrkesroll där du gör skillnad i människors liv!

Ansökan
Om du tycker att du känner igen dig i beskrivningen och rollen låter spännande ser vi fram emot din ansökan senast den 23 maj. Ansök redan idag då vi träffar kandidater löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Lina Andersson, HR Partner 070-737 20 44.

Välkommen med din ansökan!

 

 


Referensnummer 2021/2610
Kontakt:
Lina Andersson, 087372044

Sista ansökningsdag 2021-05-23

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *