FBA söker en upphandlare

Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.

 

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med upphandlings- och inköpsfrågor tillsammans med nuvarande upphandlare på programmet för upphandling, juridik och administration. FBA upphandlar i normalfallet varor och tjänster för ca 80 MSEK per år och upphandlingar sker inom ett brett område som innefattar t.ex. teknisk utrustning, förbrukningsmateriel, inredning och konsulttjänster med tonvikt på internationell verksamhet i bistånds- och utvecklingsländer.

I dina arbetsuppgifter ingår att planera, genomföra och följa upp upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar inom ramen för Lagen om offentlig upphandling (LOU). Detta sker digitalt i FBA:s upphandlingssystem (E-avrop). Du samordnar inköp och stöttar och är bollplank för medarbetare inom myndigheten i inköpsrelaterade frågor. I arbetet ingår att identifiera och eventuellt driva utvecklingsarbete och informationssatsningar inom inköps- och upphandlingsområdet. Du är också delaktig i arbetet med digitalisering och införande av E-handel. Andra uppgifter inom ramen för programmets verksamhet kan tillkomma.

Din profil

  • Akademisk examen relevant för tjänsten, eller motsvarande kunskaper och erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
  • Arbetslivserfarenhet av inköps- och/eller upphandlingsarbete
  • Mycket goda kunskaper om LOU
  • Erfarenhet av arbete i upphandlingssystem
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift 

Meriterande

  • Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
  • Erfarenhet av att vara konsultativt stöd i upphandlings-/inköps- och/eller avtalsfrågor
  • Kunskap om Statens Inköpscentrals arbete för statliga ramavtal och avrop från dessa ramavtal
  • Kunskap om upphandlings- och avtalsjuridik, främst inom LOU
  • Ytterligare språkkunskaper

Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och förmåga att ta eget ansvar för att leverera enligt överenskommelse. Du är professionell och resultatorienterad i din yrkesroll. Du har mycket god förmåga att strukturera och prioritera i ditt arbete. Arbetet innehåller många personkontakter och ställer därmed krav på att du är kommunikativ, serviceinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga.

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss.

Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som koordinator, din titel blir upphandlare. Tjänsten är tillsvidare med start enligt överenskommelse. Placeringsort är Sandö eller Stockholm beroende på vad som passar dig bäst. I arbetet ingår inrikes resor mellan kontoren. Tjänsten är säkerhetsklassad, registerkontroll kommer att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

 

Ansök senast 2021-08-22

 

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings – och rekryteringshjälp.

 

Rollens innehåll: Karolin Lindberg +46 70 574 60 16

Allmänna och praktiska frågor: Karin Enberg +46 70 180 55 21

Facklig representant: Julia Fyr +46 72 226 50 61

 


Ansök senast 2021-08-22

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb