Göteborgs Stad söker erfaren upphandlare till Inköp och upphandling

Om arbetsplatsen

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

Arbetsuppgifter

Som upphandlare kommer du tillhöra upphandlingsavdelningen som består av cirka 40 kompetenta upphandlare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers uppdelat på fyra enheter. Den enhet som du kommer att arbeta inom är till största delen fokuserad på bygg- och fastighetsrelaterade varor och tjänster. Tillsammans med två andra kollegor kommer du att ansvara för området hantverkstjänster som är ett av förvaltningens största avtalsområden.

Att arbeta som upphandlare hos oss innebär;

Att självständigt leda och driva projekt i form av komplexa ramavtalsupphandlingar. Att se till så att uppställda mål nås och att processen följer uppsatta tidsramar.
En viktig del i arbetet är att i egenskap av avtalsansvarig förvalta området under avtalsperioden, t.ex. genom stöd till beställare i avtalsfrågor och kontinuerlig leverantörkontakt och avtalsuppföljning.

Du arbetar tillsammans med såväl företrädare för berörda verksamheter i staden som med kollegor inom förvaltningen, bland annat specialister inom juridik, hållbarhet, kund/kommunikation och uppföljning.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är en god lagspelare. Du tycker om och drivs av att samarbeta med andra. Du tycker om att bygga relationer och ha många kontaktytor.
Du har goda projektledaregenskaper och ditt sätt att leda och skapa delaktighet bidrar till ett resultat med kunden i fokus. Du är produktiv, motiverad och har ett starkt engagemang för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Då det periodvis är mycket avtalsförvaltning och frågor från såväl kunder som leverantörer är det viktigt att du är strukturerad. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Du har erfarenhet av att genomföra upphandlingar i offentlig verksamhet samt en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning. Erfarenhet från bygg-/fastighetsområdet är meriterande.
Vårt arbete med urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Erfarenhet krävs.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Enligt överenskommelse, möjlighet till snabbt tillträde

Ansökan

Ansök senast: 2019-12-18
Referensnummer: A919867

Välkommen att söka genom att göra en digital ansökan via Sök jobbet i denna annons.

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontaktperson

Anders Kvist
Avdelningschef upphandling
031-366 37 05

Fackliga företrädare

Linnea Söderström
VISION
031-366 37 60

Charlotta Ståhlberg
SACO
031-366 37 00

Övrigt

Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning. Vi arbetar för att vara en hälsofrämjande arbetsplats

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling.

Vill du veta var vi finns?
Se arbetsplatsen på karta här.


Sista ansökningsdag
2019-12-18

Referensnummer
A919867