Inköpare till Svenska Bostäder

Du kanske tror att en kommunal hyresvärd mest jobbar med att hyra ut lägenheter. Det är en viktig del av vad vi gör, men vi är också med och driver på utvecklingen mot ett hållbart Stockholm där alla Stockholmare har en plats. Nu söker vi dig som vill arbeta som inköpare tillsammans med oss!

Vill du, tillsammans med vårt härliga team, vara med i utvecklingen av Svenska Bostäders inköpsarbete? Vill du få möjligheten att vara med och påverka morgondagens Stockholm samtidigt som du bygger din karriär och har roligt på jobbet? Då kanske du är vår nya inköpare!

Ditt uppdrag
Som inköpare på Svenska Bostäder ansvarar du för delar av upphandlingsprocessen och genomför operativa upphandlingar såsom förnyade konkurrensutsättningar. Du bistår de strategiska inköparna i en eller flera kategorifamiljer och övriga inom företaget med inköps- och upphandlingsrelaterade frågor. I ditt uppdrag ingår att ansvara för administration kring upphandlingar och avtal. Uppdatering av prislistor och anslutning av nya avtal i e-handelssystemet är viktig del i arbetet och i vår inköpsprocess. Kommunikation med interna och externa kunder främst genom att bevaka enhetens funktionsbrevlåda och svara på frågor är en del i ditt arbete.  

I uppdraget ingår även att ha systemansvar för på enheten förekommande it-system och samordna enhetsgemensamma aktiviteter.

Avsikten är att inköpare, beroende kompetens, kan det på sikt finnas möjlighet att genomföra taktiska upphandlingar, marknads- och behovsanalyser och övriga uppgifter som tillhör upphandlingsprocessen. 

Rollen är ny, du blir en av tre inköpare. Du ingår i inköpsenheten på ekonomiavdelningen och rapporterar till inköpschefen. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • eftergymnasial utbildning företrädesvis med inriktning teknik, ekonomi, inköp eller juridik alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
  • erfarenhet av inköp
  • dokumenterad erfarenhet av att själv använda ett formellt skriftspråk

Det är meriterande om du har:

  • tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, företrädesvis inom offentlig sektor
  • kunskap i LOU
  • erfarenhet av att använda upphandlings- och inköpssystem
  • erfarenhet av att tillgodogöra dig skriftlig information, samt tolka och tillämpa avtal

Personliga förmågor
Vi söker dig som är samverkansinriktad med förmåga att skapa förtroendefulla relationer så väl internt som externt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självgående och har förmågan att organisera och prioritera ditt arbete. Det krävs ett stort eget driv, en vilja att utvecklas och att du är lösningsinriktad. Vidare ser vi gärna att du har förmågan att hantera mer komplexa frågor. Att du är noggrann och lägger stor vikt vid måluppfyllelse och att hålla en hög kvalitetsstandard är en självklarhet.

Eftersom Svenska Bostäder arbetar för samhällsnyttan ser vi gärna att du har ett samhällsengagemang och vill vara i ett sammanhang där vi tillsammans kan göra skillnad.

Vilka är vi?
Inköpsenheten består idag åtta personer som tillsammans utvecklar enhetens interna processer genom ständiga förbättringar samt ansvarar för en årlig inköpsvolym på ca 2,5 miljarder kronor. Hos oss arbetar du med engagerade, prestigelösa och hjälpsamma kollegor. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och påverka morgondagens Stockholm samtidigt som du bygger din karriär och har roligt på jobbet. För oss är våra medarbetare vår viktigaste resurs. Vi vill att alla medarbetare ska må bra och därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom t.ex. massage på arbetstid, hälsoundersökningar, egen idrotts- och konstförening, friskvårdsbidrag och generöst semestertillägg.

Vi arbetar utifrån de fyra ledorden: resultatorienterade, handlingskraftiga, kommunikativa och lyhörda.

Placeringsort
Din placeringsort är på kontoret i Vällingby. Givetvis tillämpar vi flexibla och digitala arbetssätt och vi har flera kontor i Stockholm. Vi tillämpar möjlighet till distansarbete i ett företag som är utsedd till en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Låter detta intressant?
Välkommen med din ansökan via länken senast 2 juni 2024. För mer information är du välkommen att kontakta vår inköpschef Katariina Virkkunen på tel. 08-508 371 09, eller rekryteringskonsult Michaela Kalén på tel. 08-508 117 27.


Sista ansökningsdag:
2 juni 2024

Kontakt:
Inköpschef Katariina Virkkunen på tel. 08-508 371 09, eller rekryteringskonsult Michaela Kalén på tel. 08-508 117 27.

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb