Inköpskoordinator

Har du erfarenhet av inköp och upphandling? Vill du ta en samordnande roll kring Säkerhetspolisens avtal och inköpsbehov inom fastighet och service? Vi söker nu en inköpskoordinator, sök ett arbete där du är med och gör skillnad! 

Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati och våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.

Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet. 

Det här är ditt uppdrag
Som inköpskoordinator ansvarar du för förvaltning och administration av befintliga avtal inom fastighet och service. Du samordnar enhetens inköpsbehov och representerar enheten i inköps- och upphandlingsfrågor i interna och externa sammanhang. 

I rollen kommer ditt arbete vara fokuserat på att genomföra behovsanalyser och att ta fram underlag för inköp och upphandling. Du ansvarar också för fakturahantering, kontering och granskning och du säkerställer inventeringen av enhetens anläggningstillgångar. 

Du kommer också att få genomföra utbildningsinsatser på enheten för att höja och bibehålla den generella kunskapsnivån inom området och genom omvärldsbevakning håller du dig uppdaterad vad gäller lagar, regelverk och styrdokument. 

Din placering är i Stockholm, men resor inom Sverige kan förekomma.
 

De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Vi söker dig som har: 

  • Avslutad fullgjord gymnasieutbildning med godkända resultat 
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller annat område arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten 
  • Minst ett års aktuell arbetslivserfarenhet av inköp, upphandlingsprocess eller likvärdigt 
  • God kunskap om Office-paketet 
  • God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift 

 

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: 

  • Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet 
  • Vana att arbeta strategiskt 
  • God kännedom om Lagen om offentlig upphandling 
  • Erfarenhet av strategiskt inköpsarbete 
  • Erfarenhet av att upprätta en kravspecifikation 
  • Kunskap om budgetarbete och ekonomirapporter 

Det här är kollegan vi söker
Du är en analytisk person med god organisationsförmåga och ett högt säkerhetsmedvetande. Samarbete passar dig bra och du tycker om att arbeta tillsammans med andra. Du har en stark egen drivkraft och motiveras av att få ta ansvar. 

Som person är du kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du lyssnar in och har ett gott samarbete med olika yrkeskategorier.  

 

Så hjälper vi varandra att utvecklas
Som medarbetare förväntas du ta egna initiativ för att utvecklas inom ditt område. Du har nära kontakt med din chef för att diskutera din och vår gemensamma utveckling. Vilka behov har vi och i vilken riktning vill du utvecklas?

Kombinationen lagarbete och egen drivkraft ger dig en stabil bas för att gå vidare när du är mogen för det. Det är vår modell för att ligga i framkant och helst före i utvecklingen generellt.
 

Vi strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Vi premierar hälsa och erbjuder träning på jobbet. Det ger dig energi och tid att utvecklas. 

Anställningsvillkor och krav
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn. 

Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.  

Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 73 85. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06. 

Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. 

Så ansöker du
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten.  

Ansökan sker via vår hemsida www.sakerhetspolisen.se.  

Ansökan ska ha kommit in senast 2022-09-18. 

Personuppgifterna du angivit i din ansökan behandlar vi enligt EU:s dataskyddsförordning. Information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering vid Säkerhetspolisen

Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess. 

I den här rekryteringen använder vi arbetspsykologiska tester.  

Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.  

 


Ort: Stockholm

Sista ansökningsdag:
2022-09-18

Referensnummer: 2022–13767 

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb