Har du erfarenhet av upphandling enligt LOU? Är du strukturerad, samarbetsinriktad och flexibel i ditt arbetssätt? Vill du bli vår nya medarbetare som ska hjälpa oss med inköp och upphandlingar?
Vi erbjuder
Löf är det ledande försäkringsbolaget inom patientskador. Vi har ett tydligt kundfokus och arbetar kontinuerligt med projekt som syftar till att förbättra kundservice och att effektivisera processer. På Löf har vi ett öppet klimat och en lärande kultur där vi hjälper varandra. Vi har en hög digitaliseringsgrad på vår arbetsplats. Löf är ett värderingsstyrt företag med tydligt resultatfokus och vi fäster stor vikt vid kontinuerlig kompetensutveckling.
Vem är du?
Vi söker en inköpsspecialist som har akademisk utbildning inom exempelvis juridik eller ekonomi, alternativt har du kunskaper inom inköp och upphandling förvärvat på annat sätt. Vidare har du minst tre års arbetslivserfarenhet av att projektleda och genomföra upphandlingar enligt LOU. Du har mycket god kunskap i svenska, i såväl tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i e-Avrop.
För att passa i tjänsten är det av stor vikt att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Vi söker dig som är självständig och drivande. Då rollen som inköpsspecialist innebär såväl interna som externa kontakter är det viktigt att du är samarbetsinriktad och flexibel i ditt sätt att agera i olika situationer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Arbetsuppgifter
Som inköpsspecialist stödjer du Löfs verksamhetschefer att, utifrån deras behov och krav, upphandla varor/tjänster/entreprenader. Detta sker på ett affärsmässigt och effektivt sätt, samt i enlighet med gällande lagar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
- Rådgivning och stöd till Löfs medarbetare i inköps- och upphandlingsfrågor
- Svara på frågor som rör avtalsförvaltningen
- Genomföra förstudier och marknadsanalyser inför upphandling
- Leda och genomföra offentliga upphandlingar med tillämpning av LOU
Du tillhör inköpsfunktionen som ingår i stab juridik och du rapporterar till inköpschefen.
Vår verksamhet
Löf är ett rikstäckande försäkringsbolag som har till huvuduppgift att försäkra de vårdgivare som finansieras av regionerna. Våra slutkunder är de patienter som drabbats av en patientskada. Vårt uppdrag är att utreda och lämna ersättning till patienter som skadas i vården samt att bidra till att antalet skador i vården minskar.
Löf är ett ömsesidigt försäkringsbolag som ägs av sina försäkringstagare, regionerna. Verksamheten omsätter årligen cirka 1,5 miljarder kronor och har en balansomslutning på cirka 12 miljarder kronor.
Vi är cirka 190 medarbetare som arbetar med försäkring, skadereglering och patientsäkerhet. Vi har ett modernt kontor vid Södra station, Södermalm.
Mer information om Löf finns på www.lof.se
Vill du bli en av oss?
Då är du varmt välkommen att skicka din ansökan i form av ett personligt brev och cv. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 2021-03-02. Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Personuppgifterna i din ansökan behandlas enbart i rekryteringssyfte och kommer att sparas i maximalt två år.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta:
Inköpschef Alexandra Anastasiou, 08-551 010 41, alexandra.anastasiou@lof.se
Fackliga frågor besvaras av:
Lisbeth Nylén-Bakurin, Forena, försäkringsfacket, 08-551 010 35, lisbeth.nylen-bakurin@lof.se
Maria Wångdahl, Saco, 08 551 011 04, maria.wangdahl@lof.se
Ansök senast 2 mars 2021