IT-upphandlare med projekterfarenhet till Statens inköpscentral

Har du har erfarenhet av IT-upphandling? Vill du vara med och göra effektiva avtal inom hela offentliga sektorn? Då kan vi erbjuda dig en spännande och utvecklande tjänst på Statens inköpscentral!

Verksamheten och tjänsten som IT-upphandlare

Vårt uppdrag omfattar statliga myndigheter, kommuner och regioner och syftar bl.a. till att skapa bästa möjliga villkor för anskaffning och användning av informationsteknik inom hela offentliga sektorn. Du får arbeta med några av upphandlingsverksamhetens mest dynamiska områden, t.ex. telekommunikation, hårdvara, programvaror, IT-konsulttjänster, drift och andra IT-tjänster för hela den offentliga sektorn.

Vi vill förstärka vårt team med en ny kollega som trivs med att arbeta i projekt. Du arbetar i projekt med hela upphandlingsprocessen från förstudie till upphandling och tecknande av ramavtal. Du är projektledare eller projektmedlem och kan också ha funktionsansvar för särskilda sakområden eller fokusområden. 

Som IT-upphandlare arbetar du tillsammans med nio kompetenta och kunniga kollegor. Dina kontakter utåt är många, t.ex. andra myndigheter, leverantörer och andra intressenter utanför myndigheten.  

Vi arbetar processtyrt och metodiskt med samhällsviktiga ramavtalsupphandlingar för hela offentlig sektor. Projekten påbörjas med behovs- och marknadsanalyser som vi kommunicerar till omvärlden med förstudierapporter. Efter beslut påbörjas upphandlingsprocessen med upprättande av kvalificerade upphandlingsdokument i en helt digital miljö. När tilldelningsbeslut fattas övergår projektet oftast till att stödja en juridisk process med målet att nya avtal ska tecknas för offentlig sektor.

Är du vår framtida kollega?

Vi söker dig som är intresserad av IT och hela upphandlingsprocessen. Du är bekväm med att tala inför en grupp, är projektledare eller på väg att bli projektledare, har lätt att få människor att samarbeta och nå gemensamma mål och resultat.

Du har akademisk examen med inriktning mot teknik, juridik eller ekonomi och har arbetat minst ett år med offentliga inköp eller med anbudsgivning av IT-produkter- och tjänster mot offentlig sektor. Du har goda kunskaper i svenska och engelska och har lätt för att uttrycka dig både skriftlig och muntligt.

eller 

Du har arbetat minst tre år praktiskt inom offentliga inköp med IT-inriktning samt har kunskaper om ramavtal och hur de används i den offentliga förvaltningen och genomgått relevant utbildning enligt SOI eller CISilf  eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning.

Krav för tjänsten är god kunskap om LOU.

Personliga egenskaper

Du arbetar självständigt och strukturerat, har erfarenhet av att arbeta i projekt eller team och är som kollega hjälpsam och delar gärna med dig av dina erfarenheter. Arbetet kräver god social förmåga, noggrannhet och servicekänsla. God analytisk förmåga där du samarbetar väl med andra är krav för tjänsten.

Mer information

Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan via “Sök jobbet” i denna annons eller via www.kammarkollegiet.se/ledigajobb. Ansökan ska innehålla ditt CV och ett personligt brev. Vi vill ha din ansökan senast fredag den 6 december 2019.

Kontaktpersoner

Hans Sundström, enhetschef, enheten för IT-upphandling, 08-700 07 69
Karin Edstrand, Saco-S, 08-700 08 48
Hanne Konradsen ST, 08-700 07 88


Sista ansökningsdag
6 december 2019

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb