Kvalificerad Upphandlare

Om arbetsplatsen

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus – att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden ”Vilja varandras framgång”, ”Våga sticka ut” och ”Kul i jobbet”.

Den politiska visionen är ”en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet”. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan

Vill du arbeta tillsammans med vårt härliga upphandlingsteam?
Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete där du självständigt genomför kvalificerade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader. Här finns möjligheterna för dig som, tillsammans med engagerade och drivna kollegor, vill arbeta inom upphandlingsområdet.

Upphandlingsverksamheten ligger organisatoriskt under kansliavdelningen på Klippans kommun och arbetar på uppdrag av Bjuvs, Klippans, Perstorps, Åstorps och Örkelljungas kommuner samt Söderåsens miljöförbund. Verksamheten är bemannad med en upphandlingschef, en upphandlingsstrateg samt tre upphandlare. Tjänstens placering är i Klippan samt vid behov även i Bjuv, Perstorp, Åstorp eller Örkelljunga.

Arbetsuppgifter

Som upphandlare genomför du olika typer av upphandlingar och avrop på ramavtal i nära samarbete med beställare från de fem kommunerna.
Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen med kravställning, upprättande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av inkomna anbud och avtalsskrivning.
Du medverkar till att utveckla organisationens metoder och arbetssätt genom att omvärldsbevaka och hålla dig uppdaterad om lagstiftning m.m. Tillsammans med övriga medarbetare på upphandlingsfunktionen förbättrar du upphandlings- och inköpsprocesserna.
Målet är helt enkelt att du, tillsammans med kollegor och övriga medarbetare, ska hitta bästa möjliga lösning för både kommunernas verksamheter och leverantörer.
En god affär helt enkelt!

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning eller YH-upphandlarutbildning alt. annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och som är relevant för tjänsten. Vi vill att du har gedigen erfarenhet av att arbeta med upphandling och/eller inköp i offentlig sektor. Du ska ha goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU), dess tillämpning och om gällande praxis.

Arbetet kräver att du har god dator- och systemvana ( vi använder TendSign som upphandlingsverktyg) samt mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Som person är du serviceinriktad, analytisk, diplomatisk, har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa och bibehålla relationer. Du har integritet och fattar självständigt beslut utifrån tillgänglig information och agerar därefter. Du är lyhörd med ett professionellt förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Då tjänsten förutsätter resor mellan de olika orterna förväntas du inneha B-körkort.

 

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning:   Heltid

Ansökan

Ansök senast:   2022-01-14
Referensnummer:   C68141-2021-1


Kontakt

Christine Källner
Upphandlingschef
0435-28106
christine.kallner@klippan.se

Fackliga företrädare nås genom kommunens kundtjänst
0435-280 00

Ansök senast:  2022-01-14

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *