Liseberg söker erfaren inköpsspecialist/strategisk upphandlare

Vill du vara med och göra inköp och upphandlingar för att skapa glädje, minnen och upplevelser i världsklass? Vill du arbeta på en av Sveriges bästa arbetsplatser och vara med och utveckla en modern, effektiv och kompetent inköpsverksamhet? Ser du det som en utmaning och inspiration att arbeta på den enda nöjesparken i världen som tillämpar Lagen och offentlig upphandling? I så fall kan är det vara just dig vi söker!

Inköp & Hållbarhet ansvarar för att utveckla Liseberg inköpsverksamhet och övergripande inköpsstrategi. Vi arbetar på en strategisk, taktisk och operativ nivå och gör upphandlingar och inköp inom en bred leverantörsbas som sträcker sig från popcorn och choklad till berg- och dalbanor och entreprenader. Nu behöver vi förstärka funktionen med två inköpsspecialister.

Arbetsuppgifter
Som inköpsspecialist kommer du att göra offentliga upphandlingar inom LOU och ansvara för ett antal ramavtal inom de kategorier som du arbetar med. Det är viktigt att man som inköpsspecialist kan se nya affärsmöjligheter både inom organisationen och på leverantörsmarknaden. Du identifierar och driver strategiska frågor såsom att etablera och leda tvärfunktionella arbetsgrupper inom olika inköpsområden/kategorier. I detta arbete ingår bland annat att planera, genomföra förstudier/omvärldsanalyser, upphandla och förhandla samt följa upp enskilt uppdrag. Arbetet sker ofta i projektform där du som inköpsspecialist fungerar som projektledare. Du kommer att vara delaktig i arbetet med att vidareutveckla inköpsprocesser och arbetssätt. I arbetsuppgifterna ingår också att vara ett stöd till organisationen i upphandlingsfrågor samt att informera och utbilda i upphandlings- och inköpsfrågor av såväl operativ som strategisk karaktär.

Kvalifikationer
Du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, inköp, teknik eller erfarenheter/kvalifikationer av praktiskt strategiskt inköps-/upphandlingsarbete som bedöms likvärdiga. Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av offentlig upphandling på taktisk och strategisk nivå och har en god vana att kunna förstå, tolka samt utforma upphandlingsdokument och avtal. Du har vidare god kompetens i Microsoft Office standardprogramvaror som Word, Excel och Power Point och behärskar funktionaliteten på en kvalificerad nivå. På Liseberg genomför vi våra upphandlingar via TendSign, om du har erfarenhet av systemet är det meriterande. Har du dessutom arbetat med inköpsfrågor inom entreprenad och tekniska konsulttjänster och arbetat strategiskt med dessa inköpskategorier så ser vi det som meriterande.

Som person är du en lagspelare med en god förmåga att samarbeta med personer på olika nivåer med varierande behov av stöd. Du är van att arbeta med andra människor och ser en utmaning i att få en hel organisation att tycka att inköp är roligt och viktigt. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du har goda kunskaper i engelska språket. Vi tror vidare att du är affärsmässig, driven och självgående. Du har ett helhetsperspektiv och är kommunikativ på ett rakt, tydligt och enkelt sätt.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med omgående tillträde. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Victoria Widborn, administrativ chef. För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Mia Hellberg på HR-avdelningen. Du når oss via Lisebergs växel på telefon 031-400 100.

Vårt urvalsarbete pågår löpande, vi ser gärna att skickar in din ansökan så snart som möjligt, senast den 15 maj.  Varmt välkommen med din ansökan!

 


Referensnummer: 2022/93

Sista ansökningsdag: 2022-05-15

Kontakt
Victoria Widborn, 031-400100
Mia Hellberg, 031-400100

Facklig företrädare
Roberth Ek, Unionen, 0705-156460
Fredrik Nylund, Kommunal, 031-7667705
Kenny Bast, HRF, 0739-999008

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *