Locum söker upphandlare med inriktning entreprenad

Drivs du av affärsmässighet och har erfarenhet av entreprenadupphandlingar? Trivs du med många kontaktytor både internt och externt? Vill du kombinera det med att arbeta i ett bolag med ett samhällsviktigt uppdrag? Då kan rollen som Upphandlare hos Locum vara ditt nästa steg i karriären!

Locum söker en initiativtagande och kvalitetsmedveten Upphandlare med erfarenhet från inriktning entreprenad. Du kommer att tillhöra Upphandlingsenheten där det idag arbetar åtta personer. Enheten utarbetar och upphandlar i nära samarbete med verksamheten centralt stödjande avtal för konsulter, byggentreprenader, fastighetsdrift samt FM-tjänster . Vidare verkar enheten i nära samarbete med företagets jurister som stödjer avseende upphandlings-, avtals och entreprenadjuridik samt vid överprövningar.

Vad innebär rollen?
Som Upphandlare leder och driver du upphandlingsarbetet genom hela upphandlingsprocessen och bistår med stöd i implementeringen av upphandlade avtal. Vidare bistår du vid avtalstolkningar och deltar vid behov i möten med avtalade leverantörer. Din roll är bred och av generell karaktär, vilket innebär att du kommer att arbeta med upphandlingar inom diverse olika områden.

I rollen behöver du kunna arbeta självständigt och kunna planera ditt arbete på ett strukturerat sätt. Som upphandlare är det viktigt att du har god kommunikativ förmåga, t.ex. att förklara avtalens innebörd på ett pedagogiskt sätt för olika målgrupper. Du motiveras av ett varierat arbete, att ha en klar strategi, ligga i framkant med högt innovationstänk och utföra leveranser av högsta kvalitet, liksom att du bidrar med egna idéer och tankar om förbättring och utveckling av upphandlingsmodeller för verksamhetens bästa.

I rollen ingår bland annat:

• Att ta fram utbildningsmaterial och utbilda medarbetarna i organisationen avseende upphandling och avtal
• Att utveckla modeller och metoder för upphandling inom Locum
• Att bidra i utvecklingen av Locums ISO-certifierade upphandlingsprocess
• Att bidra i arbetet med mallar som är kopplade till upphandling, beställningar och avtal
• Att genomföra upphandling av ramavtal
• Att genomföra förnyade konkurrensutsättningar inom ramavtal
• Att genomföra startmöten och implementering av nya avtal
• Att delta i uppföljningsmöten med leverantörer
• Föra indexbevakning av priser
• Att delta i avdelningens verksamhetsplanering
• Att administrera avtalsdatabas och avtal under avtalens löptid
• Att vid behov medverka i olika projekt och nätverk

Vem söker vi?
För att lyckas i denna roll krävs att du tidigare har dokumenterad erfarenhet av upphandlingar inom flera olika områden men företrädelsevis inom standardkontrakten för entreprenadbranschen, AB, ABT och ABK. Du har mycket god kunskap inom LOU och har lång erfarenhet av att leda upphandlingsprojekt.

Vi ser att du har högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, teknik eller annan för tjänsten relevant högskoleutbildning.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker efter en person som är självgående och analytisk. Du arbetar långsiktigt och har en god förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är även prestigelös i ditt sätt att arbeta och är inte rädd för att ta egna initiativ och fatta egna beslut i det dagliga arbetet. Du har också en god samarbetsförmåga och är pedagogisk i ditt sätt att kommunicera.

Vårt medarbetarlöfte
Hos Locum får du jobba med de mest komplexa fastigheter som finns, du får en kontinuerlig utveckling av kompetens och arbetssätt, samtidigt som du arbetar tillsammans med kollegor med hög kompetens i en kultur som präglas av tydliga ledord och ordning och reda. Vårt samarbete kollegor emellan präglas av öppenhet och hjälpsamhet.

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
http://www.sll.se/

Vi förvaltar, bygger och utvecklar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Region Stockholm. Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder vi sjukvården och invånarna i länet attraktiva och hållbara vårdmiljöer. Läs mer om oss på: https://www.locum.se/

Arbetsplats: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid

Kontakt
Jessica Midelf
Enhetschef Upphandling
08-123 173 78

Fackliga representanter
Karin Sjöndin, Ledarna
Leif Engström, Vision
Sandra Carlsvärd, Akademikerföreningen


Sista ansökningsdag
2020-11-22

Referensnummer
172951

Karriärbrev

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *