Nora kommun söker Upphandlingsansvarig

Om arbetsplatsen

Nora kommun är beläget i den norra delen av Örebro län och är ingjutet mellan Bergslagens sjöar och skogar. Kommunen har ett fantastiskt kulturarv och ett rikt föreningsliv.
Nora är en entreprenörskommun där små lokala företag lever sida vid sida med stora internationella bolag. Till antalet är vi ca 10 700 invånare och förväntas öka stadigt under kommande år. Dessa förutsättningar och närheten till det expansiva Örebro har gjort att allt fler vill bo och etablera sig i Nora kommun.

Organisatoriskt tillhör upphandling ekonomiavdelningen som leds av våran ekonomichef. På avdelningen arbetar även två controllers och tre ekonomiadministratörer. Ekonomiavdelningen är en del av Kommunförvaltningen. Genom kompetens, engagemang och ett gott bemötande ger ekonomiavdelningen stöd, service och rådgivning till kommunledning och verksamheter för att dessa lättare ska nå sina mål.

Nu söker vi dig som vill anta rollen som Upphandlingsansvarig hos oss!

Arbetsuppgifter

I rollen som Upphandlingsansvarig ansvarar du för att självständigt projektleda upphandlingar av varor och tjänster genom hela upphandlingsprocessen innefattande behovsanalys, framtagande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av anbud samt avtalsvård.

Du är kommunens representant i inköpssamverkans som finns mellan Örebro läns kommuner med flera aktörer.

För att passa i rollen krävs att du är driven och vill vidareutveckla upphandlingsverksamheten och utveckla våra upphandlingsprocesser. Du är rådgivande till verksamheten i upphandlings- och inköpsfrågor och ansvarar för att sprida kunskap om gällande lagstiftning, inköpspolicy m.m.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen krävs att du har en högskole-/universitets examen inom ekonomi eller juridik eller annan relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du måste ha dokumenterad erfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandlingar inom offentlig sektor enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling).
Vidare ser vi gärna att du har goda kunskaper om upphandlingslagstiftning. Du har god datorvana, speciellt inom Officepaketet och det är bra om du har vana av att arbeta med e-avrop och/eller andra upphandlingssystem
B-körkort är ett krav.

Du är strukturerad och arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2021-05-03
Eller enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdatum:
2021-02-10

Kontakt

Kontaktperson:
Peter Warman, Ekonomichef, 0587-810 15

Facklig företrädare:
Nås via vår växel, 0587-810 00

Övrigt

I Nora kommun har vi ett förmånligt flextidsavtal och alla våra medarbetare får varje år ett friskvårdsbidrag. På grund av Corona pandemin arbetar de flesta av oss på distans och möten och samarbeten sker oftast via digitala kanaler. Intervjuerna kommer ske digitalt.

Läs mer: Nora kommuns hemsida


Ansökan

Ansök senast: 2021-02-10

Referensnummer: C46811

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *