PRV söker upphandlare

Vill du vara del av lösningen på vår tids utmaningar? På PRV arbetar vi med den teknik som kommer imorgon. Vi är ett av naven i det innovations-Sverige som försöker hitta lösningarna på framtidens stora frågor, som miljön till exempel.

PRV arbetar i samordnade processer för inköp, upphandling och avtalsuppföljning. Nu söker vi en driven upphandlare som tillsammans med oss vill arbeta för att utveckla verksamheten så att vi kan göra goda affärer på bästa sätt. Placering vid Upphandlings- och avtalsenheten vid Finans- och ekonomiavdelningen.

Arbetsuppgifter

Du driver och genomför upphandlingar och avrop från ramavtal tillsammans med chefer och beställare i PRV:s olika verksamheter. Du ansvarar för hela affärsprocessen från den inledande behovs- och marknadsanalysen fram till att avtalet tecknas och implementeras i verksamheten. Som upphandlare arbetar du även med avtals- och kvalitetsuppföljning samt strategisk kategoristyrning i dialog med olika avtalsägare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå i att:

  • ansvara för att planera, genomföra och utvärdera upphandlingar inom tilldelade inköpskategorier
  • planera och koordinera strukturerade avtalsuppföljningar
  • driva åtgärdshantering, dokumentera och redovisa resultat av avtalsuppföljning och leverantörsdialog
  • utarbeta beslutsunderlag till kategoriteamen, exempelvis en årlig upphandlingsplan inom tilldelade inköpskategorier
  • genomföra inköpsanalys och bidra till att identifiera besparingsmöjligheter och förbättrade beslutsunderlag inom tilldelade inköpskategorier
  • bevaka nya ramavtal och planera för nya upphandlingar inom tilldelade inköpskategorier

Som upphandlare på PRV har du en utåtriktad, konsultativ och stödjande roll gentemot verksamheten på olika nivåer. Uppdraget är varierat och utvecklande genom att du arbetar med flera parallella upphandlingar med olika affärs- och ämnesinriktning relaterade till ett flertal olika verksamhetsområden inom organisationen. Du har mycket goda möjligheter att påverka och utveckla vårt arbetssätt och vår upphandlingsmetodik.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

  • akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, IT eller annan relevant utbildning eller erfarenhetsbakgrund som PRV bedömer som likvärdig
  • dokumenterad utbildning inom offentlig upphandling och god kännedom om LOU
  • minst 3 års dokumenterad yrkeserfarenhet av offentlig upphandling och avtalsförvaltning
  • erfarenhet av att genomföra upphandlingar i elektroniska upphandlingssystem
  • erfarenhet av att upprätta avtal i anslutning till genomförda upphandlingar
  • mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska samt mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av upphandling och avtalsförvaltning på annan statlig myndighet
  • erfarenhet av strategisk upphandling genom exempelvis kategoristyrning och inköpsanalys
  • förhandlingserfarenhet

För att lyckas i rollen krävs att du har mycket god kommunikativ förmåga och servicekänsla. Förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer samt ett prestigelöst förhållningssätt är viktiga förutsättningar då tjänsten innebär en stor mängd interna och externa kontakter. Du trivs med att arbeta självständigt men också att samarbeta med andra. Vidare är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, resultatinriktad samt har ett affärsmässigt och taktiskt/strategiskt tankesätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Givetvis delar du våra värderingar: omvärldsfokus, framåtanda och engagemang!

Arbetsprov avseende en tidigare (under de senaste 2 åren) genomförd upphandling lämnas om du som sökande går vidare till intervju.

PRV erbjuder

Förutom ett intressant, utmanande och självständigt arbete erbjuder vi trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler! Placering i Stockholm, tillträde efter överenskommelse.

Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/

På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb

Anställningen är tillsvidare på heltid och inleds med sex månaders provanställning.

Låter det intressant?

Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev samt CV senast den 17 februari 2022.

Du ansöker direkt via vår webbplats.

För mer information är du välkommen att kontakta enhetschef Susanne Berg. Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Linda Waltari. Fackliga representanter är Carolina Gomez Lagerlöf (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås via vår växel på telefon 08-782 28 00.

(Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringkanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.)


Sista ansökningsdag: 17 februari 2022

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *