Arbetsbeskrivning.
Ansvarsområde.
Enheten bemannas för närvarande av nio medarbetare. Till inköps- och upphandlingsenheten vid huvudkontoret söker vi nu två seniora upphandlare. I rollen som upphandlare arbetar du självständigt och i nära samarbete med företrädare för verksamheten med planering och genomförande av upphandlingar enligt LOU. I de upphandlingsprojekt du ansvarar för kommer du att ha en sammanhållande och drivande funktion, och du kommer att delta i alla moment i upphandlingens genomförande, från marknadsanalys till det färdiga avtalet. Medverkan i olika arbetsgrupper och interna utbildningar på inköps- och upphandlingsområdet tillhör också arbetsuppgifterna.
Tjänsten omfattar de flesta frågor inom upphandlingsområdet där även administrativt arbete med avtal och struktur ingår. Vi är en mindre enhet och du kommer att ges möjlighet att arbeta brett och ta ett stort eget ansvar.
I rollen som upphandlare ansvarar du bland annat för:
• Projektledning vid planering och genomförande av upphandlingar
• Hantering av upphandlingsfrågor
• Enklare upphandlingsjuridisk och avtalsrättslig rådgivning
(upphandlingsjurister finns vid enheten)
• Hantering av utlämnande av allmän handling
• Administration kopplad till upphandlingsärenden
• Genomförande av interna utbildningar
Placeringsort är i Solna på huvudkontoret. Resor kan förekomma i tjänsten.
Arbetstider.
Omfattning: Heltid
SiS tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Kvalifikationer.
• Akademisk examen inom juridik, ekonomi eller annat relevant område. Alternativt slutförd YH/KY-utbildning med inriktning mot upphandling/inköp
• Minst 3 års erfarenhet av upphandlingsarbete, vilket innebär att självständigt ha lett och genomfört upphandlingar
• Goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling
• Mycket god kunskap att uttrycka dig i tal, såväl som i skrift, på svenska
Meriterande krav:
• Erfarenhet av att genomföra upphandlingar i e-upphandlingssystem
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter i offentlig verksamhet
• Kunskaper inom IT-upphandling
• Kunskaper om GDPR kopplat till upphandling
För att trivas i rollen är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du driver självständigt ditt arbete framåt och har ett flexibelt förhållningssätt när förutsättningarna ändras. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i samarbete med kollegor i din omgivning som har olika bakgrund och kompetenser. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Ansökan.
Välkommen med din ansökan!
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande
Fackliga företrädare:
Lotta Hedeby, ST/OFR, Tfn 010-453 40 06
Taina Niskala, Saco-S, Tfn 010-453 40 35
Peter Kvist, Seko, Tfn 010-453 41 09