SPN söker seniora konsulter inom offentlig upphandling

Om SPN

SPN är strategiska rådgivare som utvecklar och digitaliserar våra kunders organisationer och affärer, som finns inom både privat och offentlig sektor, genom att säkerställa optimalt fungerande ekosystem av leverantörer och partners.

Vi gör det genom att baserat på analyser och strategiarbete formulera behov och krav för att upphandla och kontraktera rätt lösning till rätt villkor för varje kund. Vi bistår också kring process- och organisationsfrågor och är med i eller driver etablerings-, transformations- och förändringsarbeten. Vi arbetar mycket inom IT och digitalisering kopplat till upphandling, avtal, sourcing, inköp och organisation. Till viss del erbjuder vi även utbildning inom inköp, upphandling, förhandling, avtal och hur man bygger effektiva organisationer och processer för att optimera sina ekosystem.

Vårt kontor är centralt beläget vid Fridhemsplan i Stockholm.

Om tjänsten

Tjänsten som senior konsult är inriktad på offentlig upphandling, men det finns även möjlighet att jobba med våra kunder i privat sektor och med andra frågor för våra kunder.

Som senior konsult förväntas du självständigt kunna genomföra och leda alla delar i en upphandlingsprocess, ofta tillsammans med en kollega.
Tjänsten ställer stora krav på att kunna ta eget ansvar och leda både dig själv och andra.

Många uppdrag utförs med utgångspunkt från vårt kontor, men arbete med placering hos våra kunder kan eventuellt förekomma. Resor inom Sverige förekommer.

Tjänsten är på heltid, tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Då en del av våra kunder bedriver säkerhetsskyddad verksamhet kommer eventuellt en säkerhetsprövning genomföras i samband med anställning.

Vem vi söker

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av offentlig upphandling och självständigt kan leda kunduppdrag samt ansvara för kundrelationer.

Vi ser att du har akademisk examen inom juridik, ekonomi eller annat lämpligt område.

Vi ser även att du har goda kunskaper i MS Office.

Då tjänsten innefattar många kontakter med kunder och andra intressenter är det av stor vikt att du har förmåga att kommunicera och socialisera med olika typer av individer.

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av att jobba som konsult
  • Erfarenhet av upphandlingar enligt AMA och/eller AFF
  • Erfarenhet av LUF och/eller LUFS
  • Erfarenhet av att föra process i allmän förvaltningsdomstol
  • Kunskap i entreprenadrätt

Vårt erbjudande

Vi erbjuder en familjär och öppen arbetsmiljö där du får stora möjligheter att, inom ramen för vår verksamhet, styra över din egen tid och utveckling.

Vi erbjuder goda villkor och förmåner.

Kontaktuppgifter

Om du tror att tjänsten passar för dig är du välkommen att skicka din ansökan, med CV och personligt brev, via vårt rekryteringssystem Indeed som du når via ”Sök jobbet” i denna annons.

Vi gör löpande urval till tjänsten så skicka din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:

Patrik Jakesch Vahlberg
Telefon: 070 526 99 16
E-post: patrik.jv@spnadvisory.com