En av våra inköpare är föräldraledig och vi söker nu en vikarie till och med maj 2021 med start så snart som möjligt. Goda möjligheter till förlängning finns.
Arbetsuppgifter och utmaningar
Vi har stor spridning på uppdragen och hjälper till med allt från inköp av utsäde till koncernens jordbruksverksamhet till kemikalier för vattenrening, tekniska konsulter och olika servicetjänster till våra vatten- och reningsverk. Vår kompetens och stödfunktion kring inköp och avtalsfrågor är mycket efterfrågad inom bolaget.
I rollen som Inköpare kommer du löpande hantera de ärenden som inkommer till inköpsfunktionen samt ge service och bistå verksamheterna med deras inköp, direktupphandlingar och avrop. Du analyserar inköpsområden, sammanställer och koordinerar inköp mellan olika avdelningar i nära samarbete med ansvarig upphandlare. Du analyserar inköpsmönster och genomför inköp av varor och tjänster genom direktupphandling. Du ansvarar också i förekommande fall för genomförandet av avrop genom förnyad konkurrensutsättning i enlighet med LOU/LUF i nära dialog med beställaren. Arbetet innebär mycket samarbete och kontakter både internt och externt. Det ingår även i rollen att identifiera möjligheter till förbättringar, exempelvis koordineringsbehov, avtalstexter och effektivisering av rutiner.
I din tjänst kan du komma att arbeta med känslig information. Bakgrundskontroll kommer därför att genomföras.
Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom juridik, ekonomi, inköp eller teknik. Du har minst ett års erfarenhet av att självständigt ha genomfört direktupphandlingar avseende varor och tjänster, och du har erfarenhet av offentlig förvaltning eller bolag.
Vi ser också att du har erfarenhet av att upprätta avtal och avtalsvillkor samt kunskaper om standardavtal och leveransvillkor såsom ALOS05, ABK09, Incoterms 2020 m fl. Tjänsten ställer höga krav på förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om
du dessutom har arbetat med ett eller flera elektroniska upphandlingssystem och att du har arbetat i Agresso E-handel.
Som person är du serviceinriktad, noggrann och lyhörd. Du har förmåga att identifiera, analysera och prioritera framgångsfaktorer vid direktupphandling, och du är lösningsorienterad och drivande. Det är viktigt att du har hög integritet och alltid agerar affärsmässigt och professionellt.
Ansökan
Låter det intressant? Du söker tjänsten via Sök jobbet i denna annons senast den 3 april. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
För ytterligare information om tjänsten kontaktar du Inköpssamordnare Karin Hedberg, på tfn 08-522 122 42 eller upphandlingschef Anette Eriksson, på tfn 08-522 122 23. Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, och Saco når du via vår växel 08-522 120 00.
Mer om oss
Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar.
Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Löneform: Månadslön
Antal lediga befattningar: 1
Sysselsättningsgrad: 39,50 tim/v
Ort: Ulvsunda/Bromma
Län: Stockholms län
Land: Sverige
Referensnummer: 2020/1134
Kontakt:
Anette Eriksson; Upphandlingschef, 08-522 122 23
Karin Hedberg, Inköpssamordnare, 08-522 122 42
Sista ansökningsdag: 2020-04-03