Arbetsplatsbeskrivning
Länstrafiken Jämtlands Län ingår i Region Jämtland Härjedalens organisation och ansvarar för kollektivtrafiken i Jämtlands län. Varje dag väljer cirka 11 000 kunder att resa med våra bussar. Genom att utveckla och erbjuda hållbara resor och smarta tjänster vill vi vara det självklara valet när medborgarna reser. På så sätt bidrar Länstrafiken till en attraktiv och konkurrenskraftig region. Region Jämtland Härjedalen söker nu en upphandlare till enheten för Inköp och upphandling som ska hantera Länstrafikens trafikupphandlingar och avtal.
Enheten Inköp och upphandling ingår i ekonomiavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid inköp och upphandlingar. Enheten ansvarar för regionens försörjning av varor och tjänster, undantaget fastighetsentreprenader. Affärsdrivet inköp och hållbara leverantörer är viktigt för regionen. Inköp och upphandling har i uppdrag att säkerställa att upphandling sker på ett hållbart sätt och i enlighet med gällande lagstiftning och organisationens politiska beslut.
Vi är en enhet som expanderar med avtalscontroller, inköpare, materialkonsulent, upphandlare, medarbetare inom avropsfunktionen för bemanningsfrågor, administratör inom e-handel samt en enhetschef. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö, flextid och möjlighet till friskvård. Efterfrågan på våra tjänster är stor inom organisationen och vi söker nu en ny kollega.
Arbetsbeskrivning
Som upphandlare av trafikupphandlingar ansvarar du för utveckling och framtagande av upphandlingsunderlag i linje mot regionens uppsatta mål och strategier. Du är huvudprojektledare för trafikupphandlingar och ansvarar därmed för koordinering och samordning av upphandlingarna. Du arbetar i nära samarbete med sakkunniga och ledning inom Länstrafiken. Du ansvarar för framtagande och föredragande av beslutsunderlag i styrgrupp. Vidare ingår det ansvar för anbudsmöten, förhandlingar och utvärdering av anbud. Omvärldsbevakning, deltagande i nationella forum för samverkan och ständig affärs- och avtalsutveckling är en annan viktig del. En annan viktig del är att ansvara för avtalsuppföljningen av befintliga och nya avtal.
Tjänsten är placerad i Östersund. En viss tid av arbetet kommer att vara lokaliserat i Länstrafikens lokaler.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område. Vi ser gärna att du har erfarenhet från upphandlingsarbete och/eller anbudsarbete. Meriterande är erfarenhet och arbete inom kollektivtrafik. Du har god vana av att projektleda komplexa projekt och vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetskalkylering och affärsutveckling. För uppgiften behöver du i hög utsträckning ha förmåga att se möjligheter, ta initiativ och nå resultat.
Som person är du drivande, strukturerad, analytisk och noggrann med förmåga att arbeta målstyrt och affärsorienterat. Du skapar engagemang och har god samarbetsförmåga. Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.
Andra uppgifter
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Här hittar du mer information om Region Jämtland Härjedalen:
http//www.regionjh.se
Läs mer om att bo och leva i Östersunds kommun:
http//www.ostersund.se
Välkommen till Jämtland Härjedalen:
http//www.jamtland.se
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Anställningsvillkor
Heltid,
Tillträde snarast enligt överenskommels
Kontaktpersoner
Inköpschef
063-142343
Områdeschef staben för kollektivtrafik
marie.nordmark@regionjh.se
Fackliga kontaktpersoner
Vision
gunvi.dahlstrom@regionjh.se
Ansökan
2020-10-14