Upphandlare med erfarenhet av entreprenad

Arbetsplatsen

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Inköps- och upphandlingsenheten är en av fyra enheter som tillhör ekonomiavdelningen på kommunledningskontoret och har en samordnande roll genom att ge stöd och service till hela kommunen samt till kommunala bolag. Vi sitter i kommunhuset som ligger i Märsta, med några minuters promenadavstånd till pendeltåget.

Arbetsuppgifter

Vi har en ny inköps- och upphandlingschef, delvis ett nytt team på plats och kommunledningens förståelse för att upphandling är ett viktigt strategiskt verktyg. Nu förstärker vi teamet med en entreprenadupphandlare med några års erfarenhet.

“Här finns ett tydligt fokus på inköpens strategiska betydelse, vilket är en förutsättning för att lyckas.” Maria Öhman, Inköps- och upphandlingschef

Som upphandlare kommer du att arbeta med upphandlingar men är också medskapare till nya arbetssätt och förbättringar. Vi ger dig stöd och uppmuntran i att använda olika typer av förfaranden för att du ska utvecklas som individ och därmed blir du en del av en lärande enhet. Kommunens mål genomsyrar vårt arbete, stabil ekonomi, bra kommunal service, hållbar samhällsutveckling och attraktiv arbetsgivare.
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet, där entreprenadupphandlingar ingår. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa upphandlingsdokument och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare ute i organisationen. Uppföljning av avtal samt rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget. Vi använder ett elektroniskt flöde i upphandlingsprocessen med verktyget e-Avrop. Som en del av arbetet ingår också att vara med och utveckla vårt arbete kopplat till de mål som är satta för enheten, där fokus ligger på att skapa mervärde för våra invånare i kommunen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av att ansvara för egna upphandlingar. Du har arbetat med entreprenadupphandlingar och du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du har högskoleexamen och har du dessutom erfarenhet av att arbeta i en beställar- eller leverantörsroll eller kunskap om e-avrop så är det meriterande för rollen.

I rollen som upphandlare hos oss kommer du att arbeta nära kollegorna på enheten och kroka arm med kollegor i kommunens olika verksamheter. För att lyckas i rollen behöver du därför kunna samarbeta bra med andra människor och ha prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du ser möjligheter i förändringar, kommer med idéer och hittar lösningar på uppkomna problem. Du vågar stå upp för dina egna åsikter och resonera dig fram till gemensamma lösningar. Vi tror att du kommer att trivas allra bäst i rollen om du också har viljan att ihop med oss utveckla arbetssätt och metoder, och när vi utvecklas så har vi också roligt tillsammans.

“Min uppgift är att se till att gruppen mår bra och utvecklas. Bra kommunikation med ledningen och verksamheterna är en förutsättning för att lyckas. Det handlar om att kroka arm och tillsammans ge medborgarna det bästa för skattepengarna.” Läs gärna mer om hur vår Inköps- och upphandlingschef Maria Öhman ser på teamet och sin roll som enhetschef: www.upphandling24.se/gar-fran-teori-till-praktik/
Har du frågor? Kontakta gärna Inköps- och upphandlingschef Maria Öhman om du har några frågor om tjänsten Vi tillämpar löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Förmåner

Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och att svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. I den här rekryteringen genomförs ekonomisk och juridisk bakgrundskontroll på slutkandidaten som en del i Sigtuna kommuns trygghets- och säkerhetsarbete. Blir du vår slutkandidat kommer du att få mer information och kontrollen görs givetvis med ditt samtycke. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun!

https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.


Sista ansökningsdatum: 2023-01-11

Ange referensnummer: C117367

Kontaktpersoner:
Maria Öhman, Inköps- och upphandlingschef
Telefon: 08-591 267 52
E-post: maria.ohman@sigtuna.se

Karin Norman, Rekryterare
Telefon: 08-597 833 33
E-post: karin.norman@sigtuna.se

Facklig(a) företrädare
Facklig företrädare, se www.sigtuna.se/fackligaforetradare

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb