Upphandlare med samordningsansvar till Södermalm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholm stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad. Det bor drygt 130 000 invånare i området. Inom Södermalms stadsdelsförvaltning arbetar cirka 1700 medarbetare som ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö utförs på allra bästa sätt för Södermalmsborna. Kontoret är för närvarande placerad i Göta Ark huset vid Medborgarplatsen, men kommer i april 2021 att flytta till nybyggda lokaler på Virkesvägen i Hammarby sjöstad.

Ditt uppdrag som upphandlare

Vi står nu inför spännande utmaningar när staden växer och söker dig som är upphandlare, gillar samordning och som vill arbeta övergripande. Det är en nyinrättad tjänst med möjlighet att bygga upp rutiner och processer inom området på förvaltningen.

Som upphandlare med samordningsansvar är du förvaltningens expert avseende inköp- och upphandlingsprocesser. Du kommer samordna och driva förvaltningens arbete inom området och också vara förvaltningens inköpsansvarig med det övergripande ansvaret för inköpsprocessen. Du kommer att arbeta och ge stöd i förvaltningens digitala upphandlingssystem, Kommers, vilket även omfattar förvaltningens avtalsdatabas, där du sköter avtalsadministrationen av förvaltningens avtal. I ditt uppdrag ingår även att stödja, vägleda och sprida kunskap om upphandling och avtalsförvaltning i organisationen vilket innebär att du kommer genomför interna informations- och utbildningsinsatser.

Rollen innebär operativt arbete där du kommer genomföra direktupphandlingar och avrop avseende varor och tjänster. Du kommer ha ett nära samarbete med Serviceförvaltningen som genomför de centrala stadsövergripande upphandlingarna samt agera representant, referensgruppsdeltagare och kontaktperson de gångerna vi använder oss av externa upphandlare vid upphandlingar avseende varor, tjänster och entreprenader.

I tjänsten ingår även att ha en god översyn av förvaltningens upphandlingar och avtal. Det innebär att löpande analysera och identifiera förvaltningens behov av varor och tjänster samt ge förslag om vidareutveckling av upphandlingsarbetet

Kvalifikationer

  • relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
  • flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete som upphandlare gärna inom offentlig verksamhet
  • goda kunskaper inom LOU
  • hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av upphandlingssystemet Kommers.

I denna rekrytering lägger vi särskild vikt vid följande personliga egenskaper.

Som person är du självgående och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan ta hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar utifrån vad som är bäst för verksamheten som helhet. Du trivs med att arbeta självständigt, men har samtidigt en god samarbetsförmåga då arbetet innefattar samordningsansvar för inköp- och upphandlingsområdet. Vidare är du trygg och stabil samt trivs med många kontakter och har ett serviceinriktat tänk. Vi söker dig som har ett flexibelt förhållningssätt, ser möjligheter i förändringar och som bidrar med engagemang och kompetens.

Övrigt

Förvaltningen har ett flextidsavtal och vinter- och sommararbetstid. Goda friskvårdsmöjligheter med friskvårdsbidrag på 1000:-/år samt en friskvårdstimme/vecka, möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ort: Stockholm

Kontakt
Nozha Amezeane, Rekryteringskonsult , 08-508 11716, nozha.amezeane@stockholm.se
Snorre Berglund, Ekonomichef , 08-508 12 150, snorre.berglund@stockholm.se
Facklig kontakt
Kjell Skaraas, Vision , 08-508 33 410


Sista ansökningsdatum: 2021-03-23

Referensnummer: 2021/1099

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *