Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Socialförvaltningen svarar för vissa kommunövergripande verksamheter inom socialtjänsten, som av ekonomiska, kompetensmässiga och praktiska skäl organiseras centralt i staden.
Din framtida arbetsplats
Vi söker nu en utvecklingsorienterad upphandlare. Det kommer att finnas goda möjligheter för dig att vara med och forma enhetens rutiner och arbetssätt. Enheten består i dagsläget av 10 personer och du kommer få bli en del av ett team som bryr sig om och hjälper varandra. Inom gruppen finns mycket kompetens och positivitet.
Enheten Upphandling, juridik och föreningsstöd ligger under administrativa avdelningen och ansvarar för rådgivning och genomförande av upphandlingar på uppdrag av egna driftverksamheter, stadsdelsnämnderna, facknämnderna samt kommunfullmäktige. Enheten arbetar även med juridisk rådgivning, avtalsvård, föreningsbidrag och idéburet offentligt partnerskap (IOP).
Tjänsten är tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.
Rollen som upphandlare
Som upphandlare arbetar du med förvaltningens övergripande upphandlingsarbete, är rådgivande vid upphandlingar samt deltar i utvecklingen av rutiner och arbetssätt inom enheten. Du kommer självständigt att genomföra upphandlingar kopplade främst till socialtjänst, ansvara för hela upphandlingsprocessen och säkra att upphandlingarna sker i enlighet med gällande lagstiftning och stadens riktlinjer. Deltagande i nätverk internt inom staden och dialogmöten med externa leverantörer förekommer också. Du kan även komma att arbeta med stöd till frivilligsektorn.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
- Högskoleutbildning, eller YH-utbildning, med inriktning mot upphandling/inköp, juridik, ekonomi eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig.
- Minst ett par års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta som upphandlare.
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
För tjänsten är det meriterande om du har:
- Kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
- Erfarenhet av avtalsförvaltning eller avtalsuppföljning.
- Erfarenhet av att leda både stora och små upphandlingsprojekt.
Som person är du självgående och kan driva dina processer framåt vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Samtidigt är du bra på att samarbeta tillsammans med andra. Du är flexibel i ditt sätt att arbeta och har en positiv inställning till nya idéer och förslag. Du är intresserad av förbättringsarbete och hjälper gärna till med att utveckla och effektivisera din arbetsplats.
Kontakt
Maria Forslycke, rekryteringskonsult, 08-508 117 36
Ulrika Jernberg, TF enhetschef, 08-508 331 18
Facklig företrädare
Therese Dersten, SSR, 08-508 253 08
Kristofer Pasquer, SACO, 08-508 250 82
Per Broman, Vision, 08-508 255 80
Sista ansökningsdag: 2022-01-23
Utbildningskrav: Högskola/universitet
Referensnummer: 2022/22
Övrigt
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/
https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.