Upphandlare till Upphandlings- och Inköpsenheten

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Upphandlings- och inköpsenheten ingår i ekonomi- och styrningsavdelningen som tillhör kommunstyrelsens kontor. Vi ansvarar bland annat för kommunens upphandlingar av varor och tjänster samt strategiska upphandlings- och inköpsfrågor. Enheten ansvarar för att utveckla och förbättra kommunens upphandlings- och inköpsprocess utifrån ett helhetsperspektiv. Enheten agerar också inköpscentral och genomför samordnad upphandling i vissa fall. Norrköping kommuns årliga totala inköpsvolym är drygt tre miljarder kronor och upphandling och inköp är en viktig del för kommunen både vad gäller ekonomi och måluppfyllelse.

ARBETSBESKRIVNING

Som upphandlare på Norrköpings kommun projektleder du upphandlingar och ansvarar för att planera och genomföra dessa med en hög nivå av affärsmässighet samt ser till att verksamhetens/kommuninvånarnas behov och de politiska målen uppfylls.

Arbetet utgår ifrån en helhetssyn avseende hela anskaffningsprocessen; från analys av behov, marknadsanalys,  upphandling, inköp samt uppföljning av bland annat inköpsmönster och du kommer vara en viktig del i detta arbete. Du kommer i din roll som upphandlare att ha många kontakter både internt mot kommunens olika verksamheter samt externt med leverantörer. Det pågår en ständig utveckling av kommunens processer vad gäller kommunens upphandlings- och inköpsverksamhet och du förväntas vara med och bidra till utvecklingen framåt. Vi söker därför dig med stort engagemang och intresse för utvecklingsarbete.

Rapportering sker till Upphandling- och Inköpschefen.

DIN PROFIL

Du har som upphandlare erfarenhet av minst 3 års kvalificerat upphandlingsarbete på köparsidan enligt lagen om offentlig Upphandling (LOU). Erfarenhet av att lämna anbud i upphandlingar är meriterande. Du har god förmåga att uttala dig på svenska i tal och skrift då du kommer formulera tydliga krav mot anbudsgivare. God kunskap i Microsoft Office-paketet.

Utbildningsmässigt har du examen inom exempelvis upphandling, ekonomi, inköp, förvaltning eller logistik från yrkeshögskola, högskola/ universitet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Personlighetsmässigt ser vi att du är engagerad, drivande, serviceinriktad och har hög flexibilitet så att du snabbt kan ställa om ditt fokus. Du är strukturerad, analytiskt lagd, ser helhetsperspektivet och har en förmåga att ta egna initiativ när det krävs. Du är självgående, samarbetsinriktad och utåtriktad. Du behöver även ha en stor integritet och lösningsfokus. Du är en trygg och stabil person.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Detta är en tillsvidaretjänst på heltid, tillsättning enligt överenskommelse. Ansök med registrerad profil via lediga jobb på norrkoping.se . Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

På grund av semesterperioden besvaras frågor först den 6/8. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Upphandling- och Inköpschef Björn Andrén på bjorn.andren@norrkoping.se  Vid frågor om rekryteringsprocessen så kontaktar du Rekryteringsspecialist Anna-Karolina Gradvall på anna-karolina.gradvall@norrkoping.se

Sista ansökningsdag den 11 augusti.

 

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Kontakt
Norrköpings kommun

Rådhuset
Drottninggatan 7
601 81 Norrköping

SACO-samverkan, Helena Wikström, 011-15 34 65
Vision, 011-15 18 99