Upphandlare till upphandlingsenheten

Upphandlingsenheten är organiserad inom Kommunledningsförvaltningens avdelning för ekonomi – och upphandling. Våra uppdragsgivare är kommunens förvaltningar, kommunala bolag och kommunförbund där Karlskrona kommun är medlem. På enheten arbetar vi för att vara en modern upphandlingsfunktion där vi nyttjar ny teknik och strävar efter kvalitet i vår leverans. Enheten har som övergripande mål att genom hållbar, effektiv och samordnad upphandlingsverksamhet minska kommunkoncernens totala kostnad för inköp av varor och tjänster inom ramen för gällande lagstiftning. I arbetslaget på upphandlingsenheten ingår idag upphandlingschef, fyra upphandlare och en avtalscontroller. Tjänsten omfattar både upphandlingar inom varor och tjänster.

Nu utökar vi antalet upphandlare till vårt kunniga arbetslag och hoppas att du vill bli vår nya kollega!​

Arbetsuppgifter

​Våra upphandlingar genomförs i projektform i nära samarbete med verksamheterna med upphandlaren som projektledare. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen. Detta innebär att upphandlaren ansvarar för att systematiskt förbereda, genomföra, analysera och därefter följa upp upphandlingar. I tjänsten ingår att arbeta tillsammans med personal från kommunens olika förvaltningar och bolag samt samverka med representanter för andra kommuner och regioner.

I ditt uppdrag utbildar och informerar du kommunens förvaltningar och bolag och agerar rådgivare/konsult i inköps- och upphandlingsfrågor.​ Uppdraget innefattar även att informera och utbilda externa intressenter och företag.

E-handel är ett politiskt prioriterat utvecklingsområde och för närvarande arbetar vi i upphandlingsverktyget Tendsign. I rollen som upphandlare är du delaktig i utvecklingen av våra processer och anpassning till ny lagstiftning inom upphandlingsområdet, internt på enheten så väl som för hela kommunkoncernen.

Karlskrona kommun kommer under 2022 att centralisera genomförandet av direktupphandlingar över dokumentationsgränsen och detta kommer då att ingå i arbetsuppgifterna som upphandlare.

Kvalifikationer

​Relevant universitets- eller högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Erfarenhet från arbete med LOU/LUF i offentlig verksamhet samt erfarenhet av elektroniska upphandlingsvertyg är meriterande.

Du har mycket god datorvana och behärskar Excel, Word och Adobe Acrobat Pro väl.

Körkort B är ett krav

För att passa för tjänsten behöver du vara lyhörd och trygg i dig själv med god förmåga att ta egna initiativ och på ett tydligt sätt förmedla dina kunskaper.  Du är mål- och kvalitetsinriktad med god analytisk förmåga och affärsmässighet. Arbetssituationen är ofta komplex och kräver mycket god ordning samt förmåga att parallellt hantera olika uppgifter. Vi värdesätter god samarbets- och kommunikationsförmåga och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.​

Om anställningen 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sysselsättningsgrad 100% Tillträde enligt överenskommelse

​​Kontaktpersoner 

Mikael Augustsson, 0455-30 40 68, upphandlingschef

​Fackliga företrädare 

Vision, Bebben Malmström, 0455-30 48 65
Akavia, Helena Bertilsson, 0455-30 31 63
SSR, Alexandra Persson, 0455-30 48 87

Övrigt 

Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare fri från diskriminering. I Karlskrona kommun har vi rökfri arbetstid.

Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansökan 

Välkommen med din ansökan senast 2022-01-19


​​Sista ansökningsdag

2022-01-19

Kontaktpersoner 

Mikael Augustsson, 0455-30 40 68, upphandlingschef

​Fackliga företrädare 

Vision, Bebben Malmström, 0455-30 48 65
Akavia, Helena Bertilsson, 0455-30 31 63
SSR, Alexandra Persson, 0455-30 48 87

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *