Upphandlare till upphandlingsenheten, Laholms kommun

Upphandlare till upphandlingsenheten, Laholms kommun

Nu söker vi på Laholms kommun vår nästa upphandlare!

Vi söker en driven upphandlare till vår upphandlingsenhet för upphandling av varor, tjänster och entreprenader. Du har ett stort ansvarar för hela upphandlingsprocessen från behov till uppföljning av avtal. Upphandlingsenheten är centralt placerad på Kommunstyrelsens förvaltning. Du kommer ingå i ett team bestående av två stycken upphandlare och en upphandlingschef.

I Laholms kommun arbetar vi med upphandling inom kommunkoncernen och du kommer även vara delaktig i det fortsatta sammarbetet mellan kommunen och dess bolag.

Laholms kommun arbetar idag i upphandlingsverktyget Mercell TendSign.

Om Laholms kommun

I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på.

Kommunen har ett unikt landmärke – Laholmsbukten med Sveriges längsta sandstrand. Detta symboliseras av vår logotyp där hav möter land. Med en blå båge för bukten, en vit bågformad vattenlinje för stranden och ett grönt bälte för inlandet vill vi förmedla kommunens attraktiva sidor.

Här finns livskvalitet i många former med stränder, branta skidbackar, milsvida cykelleder och Hallands äldsta stadskärna.

I Laholms kommun med cirka 2 000 medarbetare är ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar för att vara en utvecklande och professionell service- och myndighetsorganisation.

Vill du vara en del i vår utveckling? Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Rollen som upphandlare är ett självständigt och varierande arbete med fokus på verksamheternas behov.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:

  • Att självständigt planera, leda och genomföra upphandlingar av skiftande komplexitet och ta ansvar för hela upphandlingsprocessen.
  • Arbeta fram utvärderingsmodeller.
  • Förvaltning av avtal och avtalsdatabas.
  • Att ge råd och stöd i upphandlings- och avropsfrågor.
  • Att utbilda och informera om inköps- och upphandlingsfrågor både externt och internt.
  • Upphandlingsenhetens huvudsakliga uppgifter är att svara för upphandlingar, genomföra specifika upphandlingar, rådgivning internt och till kommunala bolag, information och utbildningsinsatser.
  • Hantering av överprövningar i upphandlingsärenden.
  • Administration och förvaltning av upphandlingsverktyget.

I din roll förväntas du att agera projektledare och hålla samman hela processen. Du har förmågan att skapa goda relationer. Då arbetet är förenat med många kontakter både internt och externt är det viktigt att du agerar professionellt, affärsmässigt samt har förmåga att kommunicera och samarbeta på ett förtroendefullt sätt. För att lyckas i ditt arbete krävs att du har ett strukturerat arbetssätt och är van vid att ha flera projekt på gång samtidigt.

Du kommer även att medverka i ett antal nätverk tillsammans med övriga kommunerna och regionen i Halland och vara med att arbeta fram förutsättningar inom respektive nätverk för att utveckla upphandlingsarbetet både för Laholms kommun och hela länet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk examen inom juridik, ekonomi, teknik eller annan för tjänsten lämplig utbildning. Du har ett par års dokumenterad erfarenhet av att självständigt driva och genomföra upphandlingar enligt LOU. Du är en van IT-användare och uttrycker dig på väl svenska i tal och skrift.

Vi söker dig som är drivande och affärsmässig med fokus på kvalité och effektivitet i upphandlingar kopplat till resultatet i verksamhetens utförande. Du ska arbeta självständigt, kunna samverka med andra, vara lösningsfokuserad och flexibel. Arbetet kräver att du är serviceinriktad och analytisk. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För övrigt ser vi att du har

  • ett par års erfarenhet av upphandling inom offentlig verksamhet.
  • god projektledningsförmåga.
  • god kunskap inom Office-paketet och avancerade Excel kunskaper.
  • förmågan att hantera flera pågående processer/upphandlingar samtidigt och trivs med ett högt tempo.

Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling av IT och/eller entreprenader (erfarenhet av AMA AF, AB 04, ABT 06).

Vi kommer att fästa mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Bifogar ett personligt brev och CV, ange gärna löneanspråk i din ansökan

Anställningsform
Tillsvidareanställning, heltid
Anställning kan komma att inledas med provanställning

Tillträdesdagen

Enligt överenskommelse

Lön
Enligt överenskommelse, ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Upplysningar

Christopher Brand, Upphandlingschef, 079-065 45 81

Fackliga upplysningar

Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-150 00

Sista ansökningsdag
2021-01-23

Referenser

Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Information till annonssäljare

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.  

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

 


Sista ansökningsdag: 2021-01-23

Upplysningar: 

Christopher Brand, Upphandlingschef, 079-065 45 81

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *