Upphandlare till Vaxholms stad

Vaxholms stad är en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholm. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare.

För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.se

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas.

Till kommunledningskontoret söker vi nu en upphandlare. Tjänsten är placerad på Ekonomi- och upphandlingsenheten som består av 10 medarbetare. Upphandlingsfunktionen leds av en upphandlingschef och för närvarande finns 3 upphandlare inom enheten. Då en av upphandlarna valt att gå vidare till en annan tjänst inom kommunen söker vi en ersättare till den rollen. Vi är ett litet team med varierande och stimulerande arbetsuppgifter. Här finns möjlighet att utvecklas brett inom upphandling och inköp.

Arbetsuppgifter:
Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Vår organisation är liten, vilket innebär ett självständigt arbete och närhet till andra medarbetare inom stadens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i arbetet. Det ställer krav på affärsmässighet, integritet, projektledarskap och noggrannhet.

Du kommer att vara huvudansvarig och kontaktperson gentemot två förvaltningar, social förvaltningen och utbildningsförvaltning. Du ska genomföra upphandlingar främst för dessa förvaltningar men i mån av tid och vid behov ska du också genomföra upphandlingar åt andra verksamheter. Arbetet omfattar upprättande av upphandlingsunderlag och bollplank/stöd till verksamheterna under framtagande av kravspecifikation och förvaltning av avtal och ramavtal. Upphandlingarna genomförs i projektform i nära samverkan med verksamhetsföreträdarna. Staden använder upphandlings- och avtalssystemet e-avrop. Du förväntas också att tillsammans med övriga medarbetare delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder. Du kommer även att arbeta med, framtagande av statistik, administration av avtalskatalogen och samordning av upphandlingar med andra kommuner eller inköpscentraler.

Exempel på förekommande upphandlingar inom socialförvaltningen är drift av stadens boenden, administrativa stödsystem till förvaltningen och tjänster som trygghetslarm och webbaserade matinköp. Inom utbildningsförvaltningen förekommer t.ex. bemanningstjänster, digitala läromedel, livsmedel och administrativa stödsystem.

Kvalifikationer:
Du kan:

• I nära samarbete med verksamheterna handlägga upphandlingar av varor och tjänster med varierande komplexitet samt utforma ramavtal
• Leda och delta i upphandlingsprojekt
• Samarbeta med såväl kollegor, som övriga personer inom organisationen och våra leverantörer

Du har:
• För uppdraget en adekvat utbildning (exempelvis KY-/YH-utbildning)
• Praktisk erfarenhet av att leda och driva projekt
• En affärsmässig grundsyn, god servicekänsla och samarbetsförmåga
• Lätt att uttrycka dig väl, såväl skriftligt som muntligt

Det är meriterande:
• Om du har upphandlarerfarenhet från offentlig eller privat sektor
• Om du har erfarenhet av lagar av avtal i allmänhet och lagen om offentlig upphandling (LOU) i synnerhet eller andra affärslagar så som LUF, LOV och LUFS
• Om du har erfarenhet av att genomföra upphandlingar i enlighet med de lagar som rör socialtjänsten och inom utbildningsförvaltningens ansvarsområde
• Om du har viss kunskap om lagar och förordningar inom socialtjänsten och den kommunala skolverksamheten

Personliga egenskaper:
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person har du lätt att skapa goda relationer, att kommunicera och att samarbeta med andra. Du är lyhörd, analytisk och strukturerad och har en god förmåga att se och förstå helheter. Du kan jobba med flera olika arbetsuppgifter och upphandlingar parallellt och enligt överenskomna tidsplaner. Du trivs med ett konsultativt arbetssätt.

För dig är det en självklarhet att förhålla dig till Vaxholms stads värdeord; SAMSPEL, ENGAGEMANG OCH RESPEKT.

Vaxholms stad är en kulturell och naturskön stad med goda möjligheter till friluftsliv. Vi erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, förmånscykel och tillämpar flextid och semesterväxling.

6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Erfarenhet:
Erfarenhet krävs

Övrigt:
Välkommen med din ansökan via länk i annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt.

Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Anställningsform: Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Antal platser: 1

Ansökan:
Sista ansökningsdag: 2020-10-26
Arbetsgivarens referensnummer: A979721

Upplysningar lämnas av:
Kamrul Islam
Upphandlingschef
Telefon: 08-541 708 74


Sista ansökningsdag
2020-10-26

Arbetsgivarens referensnummer
A979721

Karriärbrev

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *