Upphandling Södertörn söker entreprenad­upphandlare inom Bygg & Fastighet

Entreprenadupphandlare till expansiv verksamhet
Var med och påverka samhällsutbyggnaden och skapa samhällsnytta och värde för medborgarna och bli en nyckelperson inom bygg-och anläggningsprojekt – Vi har jobbet för dig.

Verksamheten

Upphandling Södertörn har uppdrag att för Tornberget Fastighetsförvaltnings AB leda, samordna och utveckla bolagets upphandlings- och inköpsverksamhet. Vi leder, samordnar och utvecklar också Haninge och Nynäshamns kommuners upphandlings- och inköpsverksamhet.

Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader. I uppdraget ingår även att förvalta avtal, möjliggöra effektiva inköp samt biträda kommunens förvaltningar och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal. Verksamheten består idag av ca 25 medarbetare inom strategiskt och operativt inköp samt samordnad varudistribution. Vi bemannar kontor i båda kommunerna och på Tornberget.

Erbjudandet

Upphandling Södertörn ger dig möjligheten att arbeta i en bred och utmanande upphandlarroll där det finns stora möjligheter både till personlig utveckling och att vara med och forma framtidens inköpsorganisation. Du kommer ingå i ett kompetent och drivet upphandlingsteam.

Vi har organiserat oss i affärsområden och med kundansvar. Just nu söker vi en entreprenadupphandlare till gruppen som ansvarar bl.a. för affärsområdena Bygg & Fastighet och Mark & Anläggning där huvudfokus på arbetet kommer att vara att tillsammans med Tornberget genomföra upphandlingar av i första hand entreprenader samt även ramavtal. Hos oss får du både eget ansvar och goda möjligheter att jobba i lösningsorienterade team som värdesätter ett hjälpsamt och prestigelöst arbetssätt.

Ditt arbetsområde innebär ett nära samarbete med våra uppdragsgivare och det innebär att du får möjlighet att följa de projekt du upphandlar från start till leverans.

Uppdraget

I uppdraget ingår att självständigt planera och genomföra upphandlingar med fokus inom affärsområdet, ha en nära dialog med både den egna verksamheten och leverantörer, äga och förvalta avtal samt ha ett ansvar mot vår uppdragsgivare, Tornberget. Vi ser gärna att du bidrar med dina erfarenheter och idéer till att utveckla våra rutiner, metoder och processer och i rollen finns det gott om möjligheter att delta i fortlöpande utvecklingsarbete inom verksamheten.

Det här söker vi hos dig

Vi värdesätter nytänkande och söker dig som balanserar ansvar med mod att prova nya sätt. Du har god kännedom och erfarenhet om bygg- och fastighetsprojekt samt underhållsentreprenader.

Vi ser att du kan och vet hur en affär kommer till; från projektets början, framtagande av handlingar, genomförande av upphandling, förhandlingar med leverantör och framtagande av handlingar till ett färdigt kontrakt.

Du har god kunskap och erfarenhet av allmänna bestämmelser för entreprenad-branschen; AB, ABT, ABK och AMA AF. Du har en bakgrund som entreprenadingenjör, inköpare eller upphandlare.

Vi ser även gärna att du har varit affärsansvarig/kontraktsansvarig. Lämplig hög-skoleutbildning eller annan utbildning, är meriterande.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen krävs, utöver branschkunskaper och affärsmässiga färdigheter, att du är strukturerad, analytisk och drivande. Du har social kompetens och har lätt för att skapa och underhålla relationer och kan förhålla dig på ett professionellt sätt.
För tjänsten är det viktigt med en mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och att du kompletterar de andra personerna inom upphandlingsverksamheten.

Övrigt

Tillträde snarast efter överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande så tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag så vi ser gärna att du ansöker så snart som möjligt, dock senast 2021-03-14. Ansökan sker med CV, personligt brev och indikativt löneanspråk. Provanställning kan komma att tillämpas.

Kontakt

För mer information är du välkommen att kontakta Anders Kuylser, gruppchef, 08-606 71 13 eller Mikael Blomberg, verksamhetschef 08-606 74 46. Fackliga företrädare kontaktas via växeln, 08-606 70 00

Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. 

Sista ansökningsdag: 2021-03-14

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.


Sista ansökningsdag: 2021-03-14

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *