Upphandlingschef, Räddnings­tjänsten Stor­göteborg

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en relationsskapande person som tycker om att hitta vägar till gott samarbete? Som har ett starkt engagemang för såväl ledarskap som strategiska utvecklingsfrågor inom området Upphandling. Då är det kanske dags för dig att ta nästa steg och pröva något nytt?

Som enhetschef har du personal, ekonomi- och verksamhetsansvar för 4 medarbetare. För att lyckas i ditt arbete och bli framgångsrik krävs att du kan leda olika typer av medarbetare mot de gemensamma målen och att du kan skapa och bibehålla goda relationer. Att kunna planera och prioritera enhetens arbete är avgörande.

Upphandlingschefens roll är att leda och fördela arbetet inom enheten och att genom särskilt god kunskap om affärsprocesser, affärsmodeller och lagstiftning kunna vägleda medarbetarna i sina uppdrag.

Du bör vara analytisk och kan ha ett övergripande perspektiv. Du tänker gärna innovativt och nytt.

Som upphandlingschef hos oss är du både operativ och strategisk, vilket innebär att du både fungerar som upphandlare och chef och ingår som aktör i många förbundsövergripande frågor. För att lyckas i rollen krävs det av dig att du även är engagerad och drivande.

Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är delaktig i avdelningens strategiska arbete med kort- och långsiktiga utvecklingsfrågor. Du kommer att arbeta tätt med andra chefskollegor i verksamhetsnära frågor.

Upphandlingsenheten är placerad under Avdelningen för verksamhets- och chefsstöd. Upphandlingsfunktionens uppdrag är att säkerställa att alla köp och upphandlingar som ska genomföras inom förbundet görs enligt gällande lagstiftning (LOU) och att vi har avtal på alla de varor och tjänster som förbundet har behov av. Du kommer till en arbetsplats där idéer och initiativ är välkomna och där kommunikation ofta lyfts som en framgångsfaktor för att uppnå resultat.

KVALIFIKATIONER
Du behöver ha

  • Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller förvaltning, eller motsvarande
  • Minst 3 års erfarenhet som chef inom området
  • Minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat med eller inom upphandling samt djup och gedigen erfarenhet och kunskap inom Lagen om offentlig upphandling (LOU)
  • God kunskap i att kommunicera både muntligt och skriftligt, såväl i svenska som engelska

Vi ser även gärna att du har

  • Erfarenhet av strategisk upphandlingsutveckling såsom kategoristyrning och arbete med spendanalys
  • Erfarenhet av att jobba med e-handel
  • Arbetat med inköp eller upphandling inom Offentlig förvaltning

ÖVRIGT
I tjänsten förekommer ett mindre antal resor per år, främst i samband med mässor och konferenser.

Intervjuer genomförs 16 och 19 aug.

Tester genomförs vid CLU (center för ledarutveckling) den 23 eller 25 augusti.

Innan anställning kommer alkohol och drogtest att genomföras enligt förbundets policy.

Tester sker i samarbete med vår företagshälsa. Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner

Fackliga kontaktpersoner

  • Fackliga kontaktpersoner för SACO, Ledarna, Vision, 031-335 26 00

Ansök senast 7 augusti

Ange referens C94059 i din ansökan

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *