Värmdö kommun söker upphandlare

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Till Upphandlingsenheten söker vi en Upphandlare.

Stad, hav och natur. Värmdö kommun består av såväl glesbygd som expansiva tätorter. Den breda verksamheten innebär att vi kan erbjuda över 100 olika yrkeskategorier. Genom din kunskap och ditt engagemang kan du påverka och utveckla verksamheter och arbetsmetoder så att vi tillsammans skapar ett ännu bättre Värmdö.

Rollen som upphandlare på upphandlingsenheten är ett självständigt och affärsmässigt arbete med verksamhetsfokus. Du kommer att samarbeta med olika verksamhetsrepresentanter, planera och genomföra upphandlingar samt följa upp ingångna avtal. I arbetsuppgifterna ingår även att ge verksamheterna ett löpande aktivt stöd i upphandlingsfrågor och att medverka vid informationstillfällen och interna utbildningar. I arbetsuppgifterna ingår förutom upphandlingar och rådgivning även att hantera vår avtalsdatabas och ombesörja löpande information till verksamheterna via intranät och andra kanaler.

Vi söker dig som är utbildad upphandlare, har erfarenhet av upphandling i offentlig sektor samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). Kunskap och erfarenhet inom IT-upphandling är meriterande. Erfarenhet från kommun och/eller kommunala bolag är likaså meriterande, likväl som erfarenhet av avtalshantering. Upphandlingsenheten är en stödenhet för kommunen och dess verksamheter och det är därför viktigt att du är serviceinriktad, flexibel och har en mycket god samarbetsförmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har ett positivt synsätt samt tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har ett uppriktigt intresse för inköps- och upphandlingsfrågor och kan arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift.

På Upphandlingsenheten blir du en av åtta medarbetare på vår enhet. Upphandlingsenheten är en del av Ekonomiavdelningen. Enhetens huvudsakliga uppgifter är att svara för kommunövergripande upphandlingar, genomföra specifika upphandlingar och tillhandahålla rådgivning, information och utbildningsinsatser. Enheten arbetar strategiskt med utveckling av kommungemensam avtalskatalog, e-handelssystem, inköpsstruktur och affärsetik.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på ”Sök jobbet” nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 20 juni 2020.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Petra Hållander, Upphandlingschef, 08-570 472 12.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på: https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Sista ansökningsdag
20 juni 2020

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *