Verksamhetsutvecklare till Polismyndigheten

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu verksamhetsutvecklare till gruppen Styrning och Utveckling med placering i Stockholm som vill vara med och bygga en inköpsfunktion i framkant.

Organisation: Ekonomiavdelningen
Län: Stockholms län
Ansök senast: 29 juni 2020
Referensnummer: C37201/2020

Arbetsplatsbeskrivning

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning, inköpsverksamhet, miljöledning, lokalförsörjning, service samt verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.

Inköpsenheten har en spännande uppgift att planera för och bidra till Polismyndighetens utveckling över de kommande åren. Vi ansvarar för all anskaffning inom Polismyndigheten exklusive IT-området, på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar myndighetens inköps- upphandlingsverksamhet baserat på ett kategoristyrt arbetssätt samt även den centrala lagerhanteringen. Polismyndigheten anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 5 miljarder kronor.

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är utvecklingsorienterad och har ett starkt intresse för hur inköpsfunktioner fungerar och kan utvecklas. Du är bekant med olika typer av arbetssätt och är intresserad av att få inköpsfunktionen att bli en del av helheten och skapa värde för verksamheten.

Inköpsenheten är under stark utveckling och har behov av att ta fram och implementera nya arbetssätt, processer och verktyg. Rekryteringen av verksamhetsutvecklare är ett viktigt steg för att få organisatorisk kraft att driva utvecklingsfrågor. Arbetsuppgifterna innebär att planera, genomföra och följa upp olika typer av utvecklingsuppdrag (av såväl större, övergripande som mindre omfattande karaktär) som del av inköpsenhetens strategiska inriktning för de kommande åren.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Skapa strukturer och förutsättningar för effektiva anskaffnings- och kategoristrategier
  • Ta fram och implementera metoder för besparingsberäkning eller annan nyttorealisering
  • Ta fram och implementera rutiner för effektiv avtals- och leverantörsuppföljning
  • Bistå i utvecklingsinitiativ initierade av kategorigrupper på inköpsenheten
  • Vara inköpsfunktionens representant i vissa utvecklingsinitiativ initierade utanför den egna funktionen
  • Medverka i hantering av remisser
  • Arbeta med intern processutveckling

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Flera års aktuell erfarenhet av arbete inom en privat eller offentlig inköps- eller upphandlingsfunktion
  • En akademisk utbildning eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
  • Erfarenhet av att driva förbättringsprojekt eller leda utvecklingsinitiativ inom en stor komplex organisation

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har erfarenhet av:

  • Utvecklingsarbete i en kategoristyrd inköpsorganisation
  • Processkartläggning och processutveckling
  • Förändringsledning och implementering av nya arbetssätt
  • Att planera, utforma och leda workshops och projektmöten

Vi söker dig som har ett starkt intresse för att utveckla inköpsfunktioner, är uthållig och kan jobba mot långsiktiga mål medan du skapar resultat längs vägen. Du är strukturerad och noggrann samt har förmåga att organisera och prioritera aktiviteter effektivt. Du kommer hålla ihop projektteam inom och utanför enheten och samarbetar bra med andra för att nå resultat. Det är viktigt att du kan uttrycka dig tydligt och kommunicera på ett pedagogiskt sätt på svenska och engelska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Jan Matsson, sektionschef, 073-0434630, jan.matsson@polisen.se

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Therese Nordstrand, therese.nordstrand@polisen.se

Fackliga företrädare

Fredrik Berg, SACO, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-567 70 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-56 16 627

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg som du når via Sök jobbet i denna annons.


Ansök senast
29 juni 2020

Referensnummer
C37201/2020

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb