Göteborgs stad sjösätter en ramavtalsupphandling av kommunikationstjänster. Intresset är så stort att Upphandlingsbolaget valt Lisebergsteatern som plats för den informationsträff som ordnas den 24 februari.
Upphandlingen sker mot bakgrund av att kommunstyrelsen i mars i fjol antog en gemensam kommunikationsstrategi för Göteborgs stad. Strategin omfattar såväl förvaltningar som kommunala bolag.
– Vi ska bli bättre på att kommunicera med invånare, besökare och företagare och visa vad staden gör, säger Maria Norberg, kommunikationsstrateg vid stadsledningskontoret.
Kommunikationsuppdrag för uppskattningsvis 200 miljoner kronor står på spel inom tre områden: redaktionella tjänster, pr samt reklam och marknadsföring. Inga volymförpliktelser ges från kommunens sida.
Respektive ramavtal, som dessutom är uppdelat i två delområden, upphandlas var för sig. Inom redaktionella tjänsterna är det exempelvis möjligt att lämna anbud för full-service och skribenttjänster eller både och.
Upphandlingen sker med selektivt förfarande i två steg. Ansökan om att få lämna anbud ska vara inne senast den 25 mars. Bland dessa anbudsansökningar selekteras sedan ett visst antal anbudssökande ut som går vidare till steg två i upphandlingen. Dessa får lämna ett fullständigt anbud genom att besvara ett förfrågningsunderlag.
Under informationsmötet på Lisebergsteatern den 24 februari, som direktsänds på webben, är det möjligt att ställa frågor via sms. Såväl de frågor som besvaras på plats samt övriga inkomna frågor kommer att publiceras som frågor och svar i Tendsign.
Avtalen kommer att löpa på fyra år med möjlighet till förlängning.
Lisebergsteatern fylls av anbudsgivare
Intresset är stort för Göteborgs stads upphandling av kommunikationstjänster. Upphandlingsbolaget har hyrt Lisebergsteatern, med över 500 sittplatser, för det inledande informationsmötet.
| 2015-02-18
Kommentatorerna ansvarar för sina egna kommentarer