HBV söker inköpsstrateg

Allt fler av HBVs medlemsbolag inser vikten av att satsa på ett bra inköpsarbete men också att prioritera sina upphandlings-/inköpsresurser där de gör störst effekt. Därför finns HBV. För att på bästa sätt bemöta marknadsutvecklingen satsar HBV på att vara det naturliga kunskapsnavet och självklara förstahandsvalet för inköp och upphandling inom fastighetsrelaterade varor och tjänster. I detta spännande utvecklingsskede rekryterar HBV nu ytterligare inköpsstrateger.

Som inköpsstrateg på HBV arbetar du med att genomföra upphandlingar enligt LOU, framför allt inom fastighetsförvaltning för våra uppdragsgivare, tillika medlemmar och övriga associerade och externa kunder.

Inköpsstrateg på HBV är en expertroll. Din utmaning är att hitta bästa möjliga lösning för uppdragsgivaren. I rollen ingår att ständigt hålla sig ajour med vad som händer på marknaden vad gäller produkter, leverantörer och miljö.

Om tjänsten
Tjänsten innebär arbete med våra ramavtal, det vill säga samordnade upphandlingar för varor och tjänster. Ett vanligt inslag i arbetet är att projektleda inköpsprocessen och leda möten med referensgrupper, uppdragsgivare och leverantörer.

Du agerar även rådgivare i upphandlingsfrågor åt våra medlemmar. Att hålla i utbildning och information om upphandlingar kan komma att ingå i rollen. Med Sveriges kommunala bostadsbolag som uppdragsgivare får du garanterat utmanande och omväxlande uppdrag.

Erfarenhet av upphandling enligt LOU är ett krav, upphandlingar inom fastighetsförvaltning är meriterande. Vi värderar även erfarenheter av entreprenadupphandling, fastighetsförvaltning och byggprojektledning.

För att lyckas i din roll är det av stor vikt att du är lösningsorienterad, noggrann och initiativtagande. En god kommunikativ förmåga i tal och skrift och ett pedagogiskt förhållningssätt underlättar arbetet i dina många kontakter utåt mot marknaden. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Vi erbjuder
Proaktivitet är ett våra ledord, varför det är viktigt att du följer det som händer på marknaden och kan applicera det på dina uppdrag. Du är inte ensam. HBV erbjuder en stimulerande miljö där du har många kollegor att lära från och dela med dig till. Ständigt lärande ser vi som en framgångsfaktor och kompetensutveckling för den egna personalen är prioriterat.

HBV arbetar hårt för att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs och mår bra. Därför erbjuder vi personalen bland annat rikskort, friskvårdsbidrag, extra semesterlöneersättning, företagshälsovård och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Anställningen omfattas självklart av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Arbetsplatsen är placerad i nya fräscha lokaler på huvudkontoret vid Globen. Här arbetar drygt 40 kollegor, varav cirka 17 tillhör inköpsavdelningen. En del resor ingår i tjänsten, i huvudsak till våra medlemsbolag ute i landet.

Ansökan
Ansökan med CV och personligt brev skickas till jobb@hbv.se.
Vi tar löpande emot ansökningar.

Önskvärda kvalifikationer

  • Erfarenhet av inköpsarbete
  • Erfarenhet av upphandlingsarbete inom LOU är meriterande, där du då har arbetat med kravspecifikationer och förfrågningsunderlag
  • Kommunikativ förmåga i tal och skrift
  • Erfarenhet av avtalsskrivning
  • Relevant utbildning (juridisk/ekonomisk/teknisk universitets-/högskoleutbildning eller motsvarande)
  • Erfarenhet av standardavtalen ABT06 och AB04.
  • Erfarenhet att arbeta med interna/externa kontakter i olika nätverk
  • Erfarenhet av att jobba i projektform
  • God kunskap inom Officepaketet

Önskvärda personliga kvaliteter

  • Vara engagerad, analytisk och drivande
  • Vara en god kommunikatör
  • Vara lyhörd och ha bra samarbetsförmåga
  • Ha förmåga att bygga formella och informella nätverk såväl internt som externt
  • Vana att arbeta med många olika saker samtidigt och ändå se helheten

Frågor om tjänsten besvaras av inköpschef Ola Kroon, tel 08-556 765 27, ola.kroon@hbv.se.

Facklig representant: Hanna Sternhall, tel 08-556 765 05, hanna.sternhall@hbv.se.

Välkommen med din ansökan!