Förstår du de strategiska utmaningarna som offentlig sektor står inför vad gäller den offentliga affären inom samhällsbyggnadsområdet, både juridiskt och affärsmässigt? Är du dessutom utvecklingsorienterad och prestigelös med en förmåga att leda och engagera andra? Då är du säkert rätt person att leda vårt verksamhetsområde med samma namn.
Rollen som verksamhetsområdeschef:
I rollen kommer du att leda och utveckla verksamhetsområdet som idag består av tolv medarbetare med olika bakgrund och kompetens. Våra affärsrådgivare är specialister på branschens alla utmaningar inom bland annat bygg-, mark-, installation och anläggningsentreprenader, fastighetstjänster och konsulter. Affärsrådgivarna leder projekt från idé till implementering och kan bistå med såväl strategisk och juridisk rådgivning och analys, som att driva en hel upphandling från start till mål. Hos oss kan du utvecklas tillsammans med våra mycket kompetenta affärsrådgivare, bli en del av vår gemenskap och bidra till vår egna kompetens- och affärsutveckling för att ständigt möta våra kunders behov.
Som verksamhetsområdeschef sitter du i ledningsgruppen och har personal- och budgetansvar, men även ett ansvar för försäljning och utveckling av ditt, samt övriga verksamhetsområden, på Adda AffärsConcept. Vidare kommer du också själv att ansvara för uppdrag mot kund vilket innebär att du både har ett operativt och strategiskt ansvar, vi ser att fördelningen är ca 50/50.
Vad vi tror att du har med dig:
- Akademisk examen, gärna med inriktning mot teknik, ekonomi, management, affärsjuridik eller organisationsutveckling.
- Minst två års arbetslivserfarenhet från en ledande roll.
- Arbetslivserfarenhet av konsultativt arbete.
- Kunskap om politiskt styrda organisationer och inköp i offentlig sektor.
- God kunskap om offentlig upphandling och framförallt om samhällsbyggnadsfrågor.
- Brett kontaktnät inom kommun, region, stat och andra relevanta offentliga organisationer såsom kommunala och statliga fastighetsbolag.
- Erfarenhet av projekt- och förändringsarbete, gärna inom inköp.
Vem vi tror att du är:
En prestigelös och intresserad person som trivs i ledarrollen, gillar att utveckla och jobba tillsammans med sina medarbetare. Du har goda ledaregenskaper där du skapar engagemang och intresse samt delar med dig av dina kunskaper på ett öppet sätt. Vi ser att du behöver vara bekväm i en rådgivande roll med många olika kontaktytor, tydlig i din kommunikation och lyhörd med förmågan att extrahera relevant information. Vidare ser vi att du har ett naturligt driv, är initiativtagande och utvecklingsorienterad, vill leverera kvalitet samtidigt som du bidrar till utvecklingen av teamet och företaget. Men framförallt tror vi att du är en person som gillar att ha kul på jobbet och vill ha det tillsammans med oss!
Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Ansökan
Skicka din ansökan senast 14 januari 2022. För frågor är du välkommen att kontakta oss.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Adda AffärsConcept
Adda AffärsConcept är ett nyfiket och vasst bolag inom Adda-koncernen som arbetar med affärsrådgivning kopplat till offentlig sektor inom fem olika verksamhetsområden. Vi erbjuder juridiska och försörjningsstrategiska tjänster inom offentlig upphandling och inköp som underlättar vardagen, frigör resurser till välfärden och bidrar till ett hållbart samhälle. Läs mer om vår verksamhet här: www.adda.se/affarsconcept
Sista ansökningsdag: 14/1 2022
Kontakt: Daniel Yousefi, Operativ HR-chef – Adda, daniel.yousefi@adda.se