Affärsdrivna inköpare, Värnamo kommun

Ärendenummer: KLF:2022:4

Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: ”Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen – 40.000 invånare år 2035”.

Kommunledningskontoret

Arbetsuppgifter

Som inköpare ansvarar du för att planera och genomföra egna upphandlingar och även arbeta med uppföljning, avtalsanalys. Delta i det övergripande arbetet med att utveckla inköpsenheten med ständiga förbättringar, strategier, processer och kategoristyrning.
Du ges möjligheten att utvecklas inom yrkesrollen, då vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta och utvecklande arbetsuppgifter.
I din roll ingår det att driva olika upphandlingsprojekt i samverkan med kommunens övriga verksamheter utifrån behov, strategier, policys och enligt en gällande lagstiftning (LOU – lagen om offentlig upphandling). Aktuella upphandlingsområden omfattar både varor & tjänster. Du kommer ingå i ett upphandlarteam som tillsammans utvecklar ett gott samarbetsklimat med hög servicenivå/anda.

Exempel på områden som kan vara aktuella för inköp för denna inköpstjänst är inom kategori It, data, tele, utbildning, möbler, bemanning, administrativa tjänster mm. men kan ändras över tid.

Våra systemstöd är e-avrop som upphandlingssystem och avtalsdatabas, men också övriga system som analyssystemet ”Spend by Exitia” och ”Raindance” för faktura och e-handel och diariesystemet Evolution.

Kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har arbetat med inköp och har en grundläggande kompetens.
Meriterande är erfarenhet av offentliga affärer eller om du arbetat med offentlig upphandling.

Utbildning akademiskt med inriktning mot inköp eller ekonomi är meriterande eller
likvärdig eftergymnasialt, alternativt motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet.
Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är ett krav, liksom goda kunskaper i Microsoft Word och Excel.
Vi värdesätter god kommunikationsförmåga, initiativförmåga och flexibilitet.
Kunskap och erfarenhet av projektledning och affärsmannaskap är också meriterande.

I din roll som inköpare arbetar du självständigt och ingår i ett team där god samarbetsförmåga samt förmåga att knyta nya kontakter är avgörande för att lyckas. Du trivs när du får arbeta med flera parallella projekt och tilltalas av möjligheten att göra skillnad. Vidare har du mycket god analytisk förmåga, är beslutsam och förtroendeingivande. Din sociala säkerhet samt kommunikativa förmåga hjälper dig i ditt arbete och du är lyhörd för verksamhetens behov.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Anställningsform: Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: Heltid

Tillträdesdag: Snarast 2022-06-01 eller enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2022-02-20

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning

Upplysningar

Upphandlingschef Mattias Hultqvist 0370-377000
Kontaktcenter Facklig företrädare 0370-377000

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

Vi tillämpar löpande intervjuer och tillsättning av tjänsterna.

 


Sista ansökningsdag: 2022-02-20

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb