Diarienummer: ÅM2020-1977
Vi söker en erfaren upphandlare till huvudkontoret i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen som ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.
Som upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
• Planera och genomföra upphandlingar inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Förvalta och följa upp ingångna avtal
• Delta i miljöarbetet på myndigheten
• Delta i arbetet med att fortsätta bygga upp e-handel inom myndigheten
• Ge stöd och råd till verksamheten i upphandlingsfrågor
Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• högskoleexamen med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• kunskap om lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling
• minst fem års erfarenhet av självständigt arbete som upphandlare varav minst två år i offentlig sektor
• god förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som upphandlare med tillämpning av LOU.
Som person vill vi att du:
• har lätt att samarbeta med andra
• har ett konsultativt arbetssätt med en god servicekänsla
• gillar att arbeta i ett högt tempo
• är noggrann och strukturerad
• är initiativrik och lösningsorienterad
• kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tester förekommer i rekryteringsprocessen.
Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Arbetsplats: Huvudkontoret, Stockholm
Varaktighet: Tillsvidareanställning
Anställningsform: Heltid
Sista ansökningsdatum: 2020-12-03
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontakter
Irina Svensson, upphandlingschef
Tel: 010-562 62 02
Lilian Enarsson, tf facklig kontaktperson OFR/S
Tel: 010-562 55 89
Niklas Gustafsson, facklig kontaktperson Saco-S
Tel: 010-562 50 36
Sofia Forsberg, teamledare rekrytering
Tel: 010-562 56 66
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 500 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Hos oss möter du en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.
Välkommen med din ansökan!