Förvaltare inom IT till Statens inköpscentral

Har du ett stort engagemang för offentlig upphandling och tidigare erfarenhet av IT-relaterad verksamhet? Söker du stimulerande utmaningar i en kreativ miljö kan vi erbjuda dig ett spännande arbete tillsammans med kompetenta och professionella kollegor.

Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar avtal inom ett 40-tal avtalsområden med över 700 leverantörer. Vi förvaltar fler än 1 900 ramavtal som 2019 omsatte 15 miljarder inom allt från möbler och hotell till IT-drift och mobiltelefoner. Vi tillhandahåller samordnade ramavtal för andra myndigheter för att åstadkomma besparingar. Enheten för ramavtalsförvaltning, där tjänsten är placerad, bestå för närvarande av drygt 20 engagerade och kompetenta medarbetare. Vi fortsätter att växa och söker nu en senior IT- ramavtalsförvaltare till enheten.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att förvalta upphandlade ramavtal inom IT-området, vilket innebär mycket kontakt med både myndigheter som nyttjar ramavtalen och ramavtalsleverantörer. Kontakten sker både genom att löpande ge stöd och svara på frågor om ramavtal och avrop, men även att du informerar och ordnar seminarier inom de avtalsområden som du ansvarar över.

I arbetsuppgifterna ingår även genomföra avtals- och leverantörsuppföljningar samt delta i förstudiearbetet och upphandlingsprojekt för kommande ramavtal.

Är du vår nya kollega?

Att arbeta på Kammarkollegiet innebär att du får ett stort eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi ser att du har ett stort engagemang för offentlig upphandling och avtalsförvaltning och vill stödja avropande myndigheter och leverantörer.

Vi söker dig som har:

  • universitets-/högskoleexamen som civil- eller högskoleingenjör, systemvetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
  • minst fem års erfarenhet av IT-relaterad verksamhet
  • Erfarenhet av att kommunicera med olika målgrupper där du på ett pedagogiskt sätt kan förmedla komplex information
  • goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

  • praktisk erfarenhet av offentlig upphandling eller inköp från näringslivet
  • erfarenhet av avtals- och leverantörsuppföljning
  • erfarenhet inom: hårdvara, mjukvara eller IT-tjänster
  • kunskap om LOU

Som person har du ett strukturerat arbetssätt där du tar stort ansvar och är självgående i ditt arbete. Du har lätt för att skapa och behålla goda relationer samt har en god service- och samarbetsförmåga. För tjänsten krävs även att du har en mycket god kommunikativ förmåga där du känner du dig trygg i att tala inför både större och mindre grupper.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information

Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Just nu arbetar vi på distans på grund av coronapandemin, men annars sitter vi i fina, aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm.
Kammarkollegiet fick 2021 utmärkelsen ”excellent arbetsgivare” i en oberoende mätning utförd av nyckeltalsinstitutet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 17 oktober 2021.

Kontaktpersoner

Zofia Sola, enhetschef, 08-700 07 48, 070-891 65 30
Karin Edstrand, SACO-S, 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, 08-700 07 88

Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie von Homeyer på Chefspoolen som hjälper oss med denna rekrytering på telefon 0709-248798


Sista ansökningsdag: 17 oktober 2021

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *