Lindesbergs kommun söker upphandlingsansvarig

Om arbetsplatsen

Vi söker dig som vill arbeta som upphandlingsansvarig i en helt ny tjänst där du ges stora möjligheter att påverka ditt arbete. Du kommer att tillhöra kommunledningskontoret och rapporterar till ekonomichefen. I organisationen finns även en upphandlare.

Jobbet hos oss är självständigt och variationsrikt med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer möta många människor och lära känna kommunens verksamheter. Du är en god representant för kommunen och har förmåga att skapa tillit och förtroende. Vi erbjuder dig bl.a. flextid, möjlighet att semesterväxla och få fler semesterdagar, motionstimme/motionspeng och personlig kompetensutveckling inom upphandlingsområdet.

Arbetsuppgifter

I rollen ingår att leda och utveckla upphandlingsarbetet på ett affärsmässigt och kostnadseffektivt sätt samt skapa effektiva arbetsprocesser inom området. Du fungerar som projektledare vid kommunsamordnade upphandlingar och har kontakter med sakkunniga. Du kommer även delta i det pågående arbetet med införande av e-handel.

I rollen ingår att arbeta med utveckling av internkontroll som exempel efterföljande av ramavtal och även leverantörskontroll. Du kommer arbeta som internkonsult åt kommunens olika verksamheter på olika beslutsnivåer vilket t.ex. kan innebära att hålla i utbildningar, ge råd och stöd vid upphandlingsfrågor. Även operativt arbete som upphandlare ingår i tjänsten. I uppdraget ingår att delta vid regionala nätverk och vara aktiv gällande omvärldsbevakning.

Upphandlingsstrategi och Riktlinje för Hållbar upphandling utgör grunden för kommunens arbete med upphandling. Lagen om offentlig upphandling LOU reglerar verksamheten. Vi har ett samarbetsavtal med Örebro kommun och samarbete med kommunerna i norra länsdelen.

Kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning inom området t.ex. juridik eller ekonomi alternativt en YH-utbildning inom inköp och upphandling. Du ska även ha goda kunskaper inom offentlig upphandling.

Du drivs av att göra en god affär där verksamheten får kvalitet till rätt pris. Du har en förmåga att se helheten och driver utvecklingen framåt samt tar initiativ. För att lyckas i rollen krävs att du är lyhörd och har förmåga att utveckla ett gott samarbete med hög servicenivå till kommunens förvaltningar och goda relationer till leverantörerna. Du har lätt för att skapa kontakter och är social samt utåtriktad i yrkesmässiga sammanhang. Du är analytisk, självständig och kan planera samt prioritera ditt arbete. Du har en god struktur och kan arbeta med olika projekt samtidigt. Du uttrycker dig väl på svenska muntligt och skriftligt och har en god pedagogisk förmåga. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast: 2020-10-28
Referensnummer: KS:A 2020/14

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontaktperson

Gunilla Sandgren
Ekonomichef
0581-817 17
gunilla.sandgren@lindesberg.se

Övrigt

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!


Ansök senast
2020-10-28

Referensnummer
KS:A 2020/14

Karriärbrev

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *