Locum söker erfaren upphandlare med Aff-kunskap

Locum AB siktar på att bli Sveriges ledande fastighetsbolag för vårdmiljöer och har ett fastighetsbestånd på ca 2 miljoner kvm lokaler. Beståndet består av två universitetssjukhus, fem akutsjukhus och åtta mindre sjukhus från Norrtälje i norr till Södertälje i söder. Ett sjukhus är en komplex fastighet med många tekniska system som måste fungera dygnet och året runt för att den samhällsviktiga vården ska kunna bedrivas. Locums förvaltning bedrivs systematiskt med en väl fungerande skötsel och drift som bas och en utveckling med cirka 700 årliga byggprojekt i form av nybyggnationer, hyresgästanpassningar, teknisk upprustning och löpande underhåll. Locums centrala uppdrag är att inom Region Stockholm förvalta och utveckla vårdens fastigheter och lokaler för att skapa största möjliga värde för vården.


Är du en erfaren beställare eller upphandlare via Aff? Vill du ingå i en rutinerad organisation som är en del av en större vision – att bli ledande inom utvecklingen av vårdmiljöer i Sverige? Då kan Locum vara rätt arbetsplats för dig!

Om rollen
Locum är en beställarorganisation och bedriver därmed ingen egen bygg- eller driftsorganisation. Företaget upphandlar och tecknar avtal enligt LOU med entreprenörer för dessa ändamål. Tillsammans arbetar man för att se till att sjukvården och invånarna i Stockholm län erbjuds attraktiva och hållbara vårdmiljöer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som upphandlare av driftentreprenad ansvarar du för upphandlingar av Locums driftentreprenadavtal avseende teknisk drift och utemiljö.  Locums samtliga upphandlade driftentreprenader regleras genom avtal uppbyggda med Aff-konceptet och Aff-dokumenten som grund. Driftentreprenadavtalen sträcker sig ofta över en avtalsperiod om åtta år.

Upphandlare arbetar tillsammans med Locums driftstrateger och övriga inom förvaltningsavdelningen fram förfrågningsunderlag och upphandlingsstrategi.

I upphandlingsarbetet projektleder du hela processen som innehåller bland annat arbetsmöten för framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av inkomna anbud, upprättning av beslutsunderlag och kontrakt. Du verkar även som kompetensstöd till Locums interna beställare genom hela upphandlingsprocessen och under avtalsperioden.

Rollen ingår i enheten för upphandling och rapportering sker till inköpschefen.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Genomföra förnyad konkurrensutsättning.
  • Stötta stab och förvaltning i avtalsrelaterade frågor avseende fastighetsdrift och utemiljö på strategisk såväl som operativ nivå.
  • Utforma inköpsstrategier.
  • Uppföljning av avtal.
  • Vara ett stöd för organisationen under kontraktets livslängd.
  • Informera och utbilda internt om regler och tillämpning inom området upphandling, driftavtal och entreprenadjuridik.
  • Vidareutveckling av med mallar och rutiner.

Vad Locum erbjuder dig
Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder Locum sjukvården och invånarna i länet attraktiva och hållbara vårdmiljöer. Organisationen säkerställer trygga fastigheter och möjliggör en säker sjukvård till nytta och glädje för nuvarande och framtida generationer stockholmare.

Kulturen hos Locum präglas av gemensamma ledord och värderingar och här omges du av kompetenta kollegor samtidigt som du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid. Locums sätt att arbeta och kommunicera med varandra såväl som externa aktörer präglas av prestigelöshet, mod och nyfikenhet. Om du delar Locums värderingar och känner dig hemma i en miljö där lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet och handlingskraft präglar kulturen kommer du att trivas här.

För Locum är det en självklarhet att eftersträva jämställdhet och jämlikhet på arbetsplatsen och se ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Din profil  
Vi ser att du har följande bakgrund och kvalifikationer för att lyckas i denna roll:

  • Relevant högskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet i kombination med eftergymnasiala kurser/utbildningar inom inköp.
  • Erfarenhet av att ha arbetat med inköp.
  • Tidigare erfarenhet av att ha beställt eller upphandlat enligt Aff samt tillämpat avtalsuppföljningar enligt ABFF.
  • Goda kunskaper i olika entreprenadtyper och när de är lämpliga att använda.
  • Erfarenhet av kravställning och gränsdragning.
  • Fastighetsteknisk grundförståelse.
  • Lösningsorienterad och pragmatisk.
  • Affärsmässig, ansvarstagande och har en naturlig fallenhet för att samordna och få relevanta personer att arbeta mot samma mål.

Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av LOU.

Välkommen med din ansökan! 
Om du tycker att tjänsten som upphandlare driftentreprenad passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.

I denna rekryteringen samarbetar Locum med Fasticon. Alla ansökningar behandlas löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Dajana Mladenovic på 08-559 21 616 alternativt dajana.mladenovic@fasticon.se.

Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att fokus är på de kompetenser som krävs i den aktuella tjänsten och organisationen. Därför kommer du i första steget av processen få besvara ett antal urvalsfrågor i samband med att du söker tjänsten. Därefter kan du få genomgå arbetspsykologiska tester, besvara ett digitalt frågeformulär med kompetensbaserade frågor, intervjuas kompetensbaserat av Fasticon samt bjudas in till intervju hos arbetsgivaren. Dessutom genomförs alltid en bakgrundskontroll innan anställning.

Om Fasticon
Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticonjobb.se.


Sista ansökningsdag: 2022-05-20

Kontakt: rekryteringskonsult Dajana Mladenovic på 08-559 21 616, dajana.mladenovic@fasticon.se

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *