Områdesansvarig med upphandlings- och juridisk kompetens

Om arbetsplatsen

Har du senior kompetens i juridik och upphandling, goda ledarförmågor och vill göra hållbara och värdeskapande affärer för västeråsarna och stadens utveckling? Då ska du söka tjänsten som Områdesansvarig för varor, tjänster och digitala tjänster hos oss på Upphandlings- och Inköpsenheten.

Vi befinner oss på en häftig förbättringsresa och håller på att införa kategoristyrning. Nu söker dig som i en expertroll vill leda och påverka i vårt förbättringsarbete, bidra till samhällsnytta och jobba med spännande upphandlingsprojekt.

I Stadshuset, centralt beläget i Västerås och med bara några minuters gångavstånd från centralstationen, hittar du oss som arbetar på Upphandlings- & Inköpsenheten. Vi är drygt 20 medarbetare som arbetar i områdena Entreprenad, Varor/Tjänster/Digitala tjänster och Inköpsanalys & E-handel. Vi som arbetar här har ett gemensamt engagemang i goda affärer, lagarbete och ständig förbättring.

Upphandlings- och Inköpsenheten ingår i Stadsledningskontoret som du kan läsa mer om här.

 

Arbetsuppgifter

Med din expertkunskap inom upphandlingsjuridik och specifikt LoU blir du en viktig kunskapsresurs för hela enheten. Som områdesansvarig på varor, tjänster och digitala tjänster utgör du en viktig länk mellan enhetschefen och medarbetarna. Du leder, planerar, prioriterar och fördelar arbetet mot enhetens uppsatta mål och stödjer, coachar och följer upp områdets duktiga medarbetare. I rollen ligger ett ansvar för områdesspecifika mallar, processer och rutiner och du är områdets huvudsakliga kontaktperson gentemot berörda förvaltningar inom staden. Du ingår i enhetens ledningsgrupp och i den tvärfunktionella processledningsgruppen med en representant från varje förvaltning. I mån av tid driver du egna upphandlingsprojekt med ansvar genom hela processen från utformning av underlag till avtalsförhandling.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk examen inom juridik eller ekonomi i kombination med gedigen kunskap och arbetslivserfarenhet inom det upphandlings- och affärsjuridiska området. Det är särskilt viktigt att du har mycket goda kunskaper inom LoU. Du är en kommunikativ person som talar och skriver svenska på en god nivå. Vi söker dig som vill bidra i vår förbättringsresa genom att dela med dig av din expertkunskap, din förmåga till helhetssyn inom området samt goda ledarförmågor. Om du har arbetat kategoristyrt och/eller i en politiskt styrd organisation, ses det som meriterande.

I den här rekryteringen gör vi en säkerhetsbedömning och genomför en säkerhetsintervju på slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast: 2020-08-12
Referensnummer: 2020/00424
Välkommen att söka genom att göra en digital ansökan via denna länk.

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen:   1

Kontakt

Kontaktpersoner

Ansvarig rekryterare Ulrika Matsson, 021-39 22 92, ulrika.matsson@vasteras.se
Enhetschef Agnes Bamberg Sjögreen, 021–39 15 72

Fackliga företrädare

SACO Åke Wahlsten, 021- 39 18 80
Vision Rodrigo Romo, 021-39 05 45

Övrigt

Välkommen till Västerås stad – Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.


Karriärbrev

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, nyhetsbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *